شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

نوسانات چشمگیر بازار فولاد

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر شاهد نوسانات چشمگیری در بازار فولاد بودیم. اکنون بازار فولاد در شرایطی به سر میبرد که در سیر صعودی قرار گرفته و این شرایط وضع شده باعث افزایش روز افزون مقاطع فولادی شده است.

افزایش قیمت های  مقاطع فولادی ناشی از عدم تعادل تقاضا و عرضه می باشد.  در این شرایط نامتعارف بازار، بسیاری از سفته بازارن و جاه طلبان فرصت طلب به سمت بازار فولاد سوق پیدا کردند و در وضعیت فعلی بازار فولاد تمایل بیشتری برای خرید محصولات فولادی از خود نشان دادند چرا که در این روند تنها به فکر منفعت خود هستند.

 متاسفانه ادامه این وضعیت خیلی نگران کننده است، زیرا هجوم سفته بازان و جاه طلبان باعث می شود مشکلات ناگواری برای این حوزه رخ دهد، بطوری که ممکن است دستوالعمل های  جدید دولت را برای این بخش ثابت نگه دارند یا موانعی برای اثرگذاری دستورالعمل های جدید بر این بخش باشند. با ادامه این روند پیش بینی بازار فولاد سخت شده است و بسیاری از فعالان بازار فولاد بر این نگرش هستند که دولت برای عرضه  محصولات فولادی در بورس  کالا تاکید چندانی ندارد؛ همچنین با توجه به این شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده، دیگر انتظار هجوم عرضه از سوی واحدهای تولیدی را  ندارند.

فعالان بخش فولاد در خصوص شرایطی ک بازار فولاد به سر میبرد اعلام کردند: اکنون ادامه این روند در بازار فولاد باعث شده که متقاضیان مصرفی به سمت خرید مقاطع فولادی تحریک شوند و دلیل اصلی آن هم نگرانی و دغدغه از آینده اقتصاد کشور است. همچنین با اتفاق هایی که چند روز اخیر پیش آمده از سوی دیگر بسیاری از صنعتگران اعتماد خود را نسبت به تصمیمات دولت ازدست دادند. لذا انتظاری که در این روزهای گذشته در بازار فولاد ایجاد شده بر مبنای این بوده کهعرضه محصولات فولادی در روند متوازن قرار بگیرد و قیمت مقاطع فولادی  به طور معقول تعیین شود تا متقاضیان مصرفی و فعالان بازار فولاد از بلاتکلیفی رها شوند اما این در روند پیش رو این هدف به چشم نمی خورد که همین امر بازار را آشفته ساخته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.