شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

حذف سقف رقابت در بورس کالا

سقف رقابت فولاد در بورس کالا حذف شد! به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، معاون وزیر صنعت با اعلام خبری خوش برای بورس کالا و شرکت های فولادساز اعلام کرد: حذف سقف رقابت در بورس کالا منجر به کاهش 30 درصدی قیمت ها می شود.

جعفر سرقینی با اشاره به اثر بازار ارز در اقتصاد کشور بیان کرد: بازار ملتهب ارز بر روی تمامی اقتصاد کشور از جمله بازار فلزات تأثیرگذار است. در حال حاضر بیش از 2.5 برابر نیاز کشور، فولاد تولید می شود و ما در این حوزه خودکفا هستیم بنابراین جو روانی ایجاد شده در این حوزه غلط است چراکه ناشی از ورود سودجویان و دلالان به این بازار می باشد.

وی درادامه افزود: سقف رقابت مس و آلمینیوم نیز در بورس کالا برداشته شد و همین امر موجب شد تا قیمت ها حدود 54 درصد رقابتی شوند. بر همین اساسسقف رقابت فولاد هم برداشته می شود تا شاهد کاهش قیمت ها و افزایش حدودا 30 درصدی عرضه فولادسازان در بورس باشیم. با توجه به تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد کاهش قیمت فولاد و سایر مقاطع فولادی خواهیم بود و از 24 شهریور امسال فقط کسانی قادر به خرید خواهند بود که سفارش آنها در سامانه بهین یاب وزات صنعت ثبت شده باشد.

سرقینی در ادامه با اشاره به دستوالعمل جدید صنعت فولاد تصریح کرد: عرضه محصولات فولادی از اول مرداد تا کنون حدود 750 هزار تن بوده است و باید اجازه دهیم تا عرضه و تقاضا قیمت ها را در بازار مشخص کنند. از این رو سقف رقابتی برای محصولات در بورس برداشته می شود؛ ضمن اینکه از فولادسازان بزرگ تعهد گرفتیم که افزایش عرضه در بورس کالا داشته باشند که پیش بینی می شود با افزایش عرضه، قیمت ها کاهش یابد و درآمد فولادسازان در بورس نیز با افزایش 20 الی 25 درصدی همراه باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.