شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

عبور از بحران در صنعت فولاد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، محصولات فولادی دارای دو مشخصه ی اصلی است . در وحله ی اول به این موضوع اشاره دارد که : تقاضا در بازار محصولات فولادی در حال حاضر به میزان استاندارد عرضه نزدیک نشده است . در داده کاوی راجع به این موضوع به این نتیجه رسیده ایم که این مورد به دلیل پایین بودن تقاضا در بخش دولتی و نبود رشد ساخت و ساز در بخش مسکن بوده است . در صورتی که این دو مساله روند بهبودی نداشته باشد ، به جز تقاضای خرد در بازار ، تقاضای عمده ای را مشاهده نخواهیم کرد .

به گفته ی فعالان بازار فولاد در سالهای اخیر  ،  حجم بودجه های عمرانی به سمت پروژه هایی که پیشترفت بیشتری داشته است حرکت کرده است و این بدین مفهوم است که عملا نیازی به فولاد و محصولات فولادی نداشته است بنابراین کمکی به بازار این محصولات نکرده است.

در وحله ی دوم نیز موضوعی که در بخش مسکن شاهد آن هستیم ، رشد قیمت مسکن نسبت به ساخت و سازها بیشتر بوده است. به این ترتیب تنها گزینه ای که مقابل روی تولید کنندگان قرار گرفته است ، صادرات محصولات فولادی است . صادرات فولاد در دو سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و توانسته پلی برای عبور فولاد از بحران باشد.

در رابطه با این موضوع ، توجه به بازار جهانی فولاد بسیار حائز اهمیت است .  به عنوان مثال ، رشد قیمت در بازار جهانی فولاد موجب شد تا از زیان تولید کنندگان به طور جدی جلوگیری شود و مازاد مصرف داخلی نیز به بازارهای جهانی صادر شود. طبق آمارهای به دست آمده ، میزان صادرات فولاد و محصولات فولادی به بازارهای جهانی رشد چشمگیری داشته است .

برای مثال آمار زیر نشان دهنده ی پیشترفت صادرات فولاد است :

( میزان صادرات  از ۵/ ۳ میلیون تن فولاد در سال 13۹۴ به حدود ۸/ ۵ میلیون تن در سال 13۹۵ رشد یافته است. این رقم در سال 13۹۶ در مدت ۶ ماه ۲/ ۴ میلیون تن رسیده است.)

به این ترتیب با توجه به آمار بالا میتوان پیش بینی کرد صاردات فولاد در سال 1396 به 8 میلبیون تن برسد. در رابطه با همین موضوع ، چندی پیش یکی از فعالان اصلی بازار فولاد با توجه به اینکه مصرف سرانه حال حاضر کشور ، تا 8 سال آینده نیاز ما به فولاد ،30 میلیون تن در داخل است و باید مازاد تولیدات ما صادر شود ، گفت : برخی بر این نظریه تاکید دارند که : رقم تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴  دست یافتنی نیست  اما برخی تاکید بر رسیدن به این عدد دارند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.