شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تعطیلی اکثر معادن کشور

در شرایطی که تصور می شد بیشترین سود از بالا رفتن قیمت دلار را بخش معدن می برد و فعالان این بخش از این افزایش قیمت ها استقبال می کنند، در حال حاضر شاهد روند معکوس از موضوع هستیم. اما با این وجود در شرایطی که رکود بر بازار حاکم است بیشترین فشار بر معادن وارد می شود که همین فشار تا کنون موجب تعطیلی تعداد بسیاری از معادن در سطح کشور شده است. اما در اینباره کارشناسان بر این عقیده هستند که با خروج بازار از رکود مجددا معادن رونق خواهند یافت و با انجام فعالیت های اکتشافی دقیق می توان سود بسیار مطلوبی از معادن کوچک بدست آورد. در حال حاضر موضوعی که موجب اختلال در کار این معادن شده است، عدم وجود سرمایه برای اجرای فعالیت های معدنکاری می باشد که برای حل این مشکل دولت می تواند با ارائه تسهیلات کم بهره به معدنکاران موجب فعال شدن کار آن ها شود. با توجه به وضعیت بوجود آمده، عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران شرایط حال حاضر معادن کشور را یکی از بحرانی ترین سال های بخش معدن دانست.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، سجاد غرقی عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در گفتگویی با اشاره به وضعیت بحرانی معادن کوچک و متوسط کشور عنوان کردک در سال های اخیر بسیاری از معادن کوچک و متوسط به دلیل کاهش جهانی قیمت سنگ آهن سال های بحرانی را پشت سرگذاشتند.

و در ادامه با اشاره به سیاست های حمایتی از بخش معادن کشور افزود: با وجود مشکلات بوجود آمده، شاهد هیچگونه سیاست های حاکمیتی جهت حمایت از معدن کشور طی این سال ها نبوده ایم و در شرایط فعلی تنها پیشنهاد حذف معافیت های مالیاتی در مورد صادرات محصولات معدنی دردستور کار قرار گرفته است.اعمال این قوانین در حالیست که اکثر معادن کشور تعطیل و نیمه تعطیل هستند و به دشواری می توانند صادرات انجام دهند. به همین دلیل میزان صادرات معدنی کاهش و هزینه های گمرکی و صادرات افزایش یافته است. تمامی این اقدامات نیز به بهانه جلوگیری از خام فروشی صورت می گیرد که عبارت اشتباهی است.

غرقی در تشریح اینکه چرا عبارت جلوگیری از خام فروشی اشتباه است توضیح داد: جلوگیری از خام فروشی اساسا واژه اشتباهی است زیرا هر کالای مصرفی برای زنجیره بعدی خود خام محسوب می شود. برای مثال شمش فولاد برای تبدیل شدن به ورقه های فولادی مواد خام به حساب می آید. به همین دلیل این عبارت برای محصولات معدنی کاربرد ندارد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد بهلر ، قیمت فولاد HSS ، قیمت فولاد آلیاژی و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

بازار جهانی فولاد به ثبات نسبی رسید

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، هر ساله با ورود به ماه رمضان میزان تقاضا در بازار کاهش می یابد. در سال جدید نیز پس از ورود به ماه مبارک رمضان و نزدیکی به زمان بارش باران های موسمی در شرق آسیا تا به حال شاهد کاهش میزان تقاضا و همچنین افزایش قیمت در بازار بودیم. این وضعیت تا به امروز موجب ثبات بازار های جهانی شده است البته در هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت در بازار های جهانی فولاد نیز بوده ایم. در حال حاضر بروز این اتفاقات موجب شده تا رونق حقیقی و افزایش قیمت ها به تاخیر افتد و تنها در برخی مواقع شاهد تحرکات قیمتی بسیار ناچیزی در بازار فولاد و مواد اولیه بوده ایم.

خبر های بازار فولاد حاکی از افزایش قیمت در بازار ورق می باشد. اگر چه در حالت کلی کاهش تقاضا در این بازارها نیز دیده می شود. این کاهش تقاضا ها تا جایی محسوس بوده که عرضه ورق های فولادی کشور های مشترک المنافع معروف به CIS با افت قیمت مواجه شده است که این امر گواه از کمبود تقاضا در کشور های منطقه غرب اسیا، شرق اروپا و شمال آفریقا می باشد. این رخ داد در شرایطی است که قیمت بیلت در این کشور ها افزایش یافته اما در دیگر کشور های جهان بیلت در ثبات بسر می برد.

طی هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد از نرخ ۴/ ۶۷ دلار در هر تن سی‌‌اف‌آر به ۶/ ۶۶ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. همچنین در هفته گذشته نرخ بیلت صادراتی سی آی اس 525 تا 530 دلار در هرتن فول اعلام شد که این میزان در مقایسه با هفته گذشته 10 دلار افزایش یافت. قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین 0.2 درصد کاهش یافت و با قیمت 576 دلار در هر تن فوب اعلام شد این کاهش قیمت در شرایطی رخ داد که قیمت این مقطع در اواسط هفته به 583 دلار نیز رسید ه بود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد بهلر ، قیمت فولاد HSS ، قیمت فولاد آلیاژی و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

آینده بازار فولاد

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر بازار فولاد کشور احتیاج به یک روند ثبات ماندگار دارد. در حقیقت این بازار نیاز به یک شرایطی دارد تا بتوان در آن خرید و فروش کرد و میزان تقاضا در آن با افزایش رو به رو شود. بررسی های بازار فولاد از ابتدای سال جاری تا کنون نشان دهنده نوسانات بسیار زیاد از جمله کاهش و افزایش در این بازار می باشد که این روند پر افت و خیز به مذاق تجار خوش آمده و برای آن ها شرایط مطلوبی بوده است. بطوری که تجار فولاد به دنبال ایجاد روندهای افزایشی کاهشی و ایجاد تکاپو در بازار زیر سایه ثبات عواملی همچون دلار و ارز هستند.

با توجه به گفته فعالان بخش فولاد، در این میان چنانچه قیمت دلار از این میزان هم بیشتر شود، باز ه مشکلی در روند فعالیت بازار فولاد به وجود نخواهد آمد اما یک شرط مهم وجود دارد و آن ثبات بازار ارز می باشد. بدین معنی که باید نرخ دلار ثابت باشد و با همان نرخ ثابت میان متقاضیان خرید و فروش شود و میزان نوسانات ارزی در داخل کشور به حداقل رسد.

 یک موضوع دیگری در بازار فولاد وجود دارد و آن روند تدریجی از دست دادن بازار می باشد. طی مدت زمانی که با افزایش قیمت محصولات در بازار های مختلف رو به رو می شویم، روند بازار واردات در کشور تقویت شده که این موضوع برای بازار داخلی کشور امری خطرناک می باشد. زیرا واسطه ها و دلالانی که در این بین به دنبال برقراری روابط ویزه ای هستند به راحتی اجازه رشد پیدا کرده و به دنبال رشد آن ها کارخانه های دولتی فولاد کشور متضرر خواهند شد.

با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار داخلی فولاد، پیش بینی این بازار برای کارشناسان بسیار دشوار بوده و تقریبا انجام آن غیر ممکن می باشد. برای مشخص شدن وضعیت بازار فولاد کشور باید منتظر اعلام قیمت شمش فولاد و دیگر محصولات تاثیر گذار بر این بازار در هفته پیش رو بمانیم.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

افزایش تولید شمش فولاد در سال 97

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در فروردین ماه سال جاری میزان تولید شمش در شرکت های بزرگی فولادی کشور حدود 23 درصد افزایش یافت.

گزارشات بدست آمده از میزان تولید این کاخانه ها حاکی از 685 هزار و 47 تن شمش فولاد در اولین ماه از سال جدید می باشد. در این میان با بررسی تولیدات هر کارخانه به این مهم دست یافتیم که میزان تولید شمش فولاد کارخانه فولاد مبارکه که خو.د متشکل از فولاد مبارکه،سبا فولاد و هرمزگان می باشد، حدود 857 هزار و 436 تن می باشد. همچنین فولاد خوزستان توانست 342 هزار و 862 تن شمش فولاد را تولید کند. کارخانه های ذوب آهن اصفهان با تولید 210 هزار و 188 تن، فولاد کاوه جنوب 92 هزار و 122 تن، فولاد خراسان 91 هزار و 120 تن، چادرملو 67 هزار و 103 تن و فولاد آلیاژی ایران 24 هزار و 216 تن به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در فروردین ماه سال جاری 8 شرکت فولاد سازی توانستند 961 هزار و 837 تن محصول را به تولید رسانند که این میزان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

همچنین دیگر کارخانه های تولید از قبیل فولاد مبارکه 597 هزار و 280 تن، ذوب آهن اصفهان 195 هزار و 121 تن، فولاد اکسین 61 هزار و 167 تن، فولاد خراسان 56 هزار و 281 تن، فولاد آلیاژی ایران 14 هزار و 157 تن، فولاد آذربایجان 26 هزار و 825 تن، ورق چهار محال و بختیاری 10 هزار و 528 تن و گروه ملی صنعتی فولاد ایران 478 تن در سال گذشته تولید داشته اند.

در فروردین ماه سال جاری شاهد افزایش تولید اهن اسفنجی در کشور نیز بوده ایم. شرکت های مجتمع فولاد مبارکه (مبارکه، سبا و فولاد هرمزگان)، فولاد سفیددشت، فولاد کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان یک میلیون و 756 هزار و 724 تن در سال جاری آهن اسفنجی را به تولید رسانده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

رفتارهای عجیب در بورس کالا

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، با توجه به اتفاقات رخ داده در روز 23 اردیبهشت، این روز را می توان یک روز عجیب در رفتار معاملاتی فولاد در بورس کالا دانست. در شرایطی که بدلیل وجود عوامل تاثیر بر میزان عرضه و تقاضا پیش بینی می شد عرضه شمش و آهن اسفنجی با رقابتی ۴ تا ۵ درصدی مواجه شود، رفتاری معکوس رخ داد و موجب بهم ریختگی معادلات کارشناسان و تحلیل گران شد.

 آمارهای منتشر شده از بورس در روز سه شنبه تا حدود دارای تنقض است که نیاز است با دقت بالاتری مورد بررسی قرار گیرد. اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد فروش شمش فولاد کاوه جنوب به قیمت پایه می باشد! در اتفاق در حالی رخ داد که تمامی شرایط برای یک رقابت 5 درصدی مهیا بود. از کف ۵۰۰ تنی خرید گرفته که در دقایق پایانی به ۱۰۰ تن هم کاهش یافت تا قیمت پایه که بیش از ۷ درصد ارزان تر از قیمت معامله شمش فولاد خوزستان اعلام شده بود.

در این میان سوال مهمی که بوجود می آید در مورد میزان تقاضا می باشد. چرا که در روز 19 اردیبهشت ماه میزان تقاضا شمش فولاد خوزستان 85 هزار تن به ثبت رسید که از این میزان توانستند 30 هزار تن آن را تامین کنند. اما در روز 23 اردیبهشت ماه میزان تقاضا در تابلو بورس تنها 6500 تن اعلام شد که این امر غیر قابل باور می باشد چراکه نمی شود در 4 روز 50 هزار تن از نیاز نورد کاران تامین و یا فروکش کند! آیا آیا میانگین قیمت کنونی میلگرد در سطح ۲۸۰۰ تومان(با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) و شمش پایه ۲۲۴۰ تومانی برای نوردکاران جذابیت لازم را ندارد که نتوانسته آنان را به صحنه رقابت بکشاند؟

 علاوه بر موارد بالا در روز 23 اردیبهشت ماه یک رفتار عجیب دیگر در بورس کالا رخ داد. این بار ذوبی ها  رقابت 10 درصدی برای خرید آهن اسفنجی را به ثبت رساندند. نرخ پایه آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان بسیار مناسب و طبق پایه مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص فرمول ۵۰ درصدی قیمت آهن اسفنجی و بر مبنای شمش فولاد خوزستان تعیین شده بود اما اینسری ذوبی ها بودند که با ثبت ۱۸ هزار تن تقاضا برای ۵ هزار تن عرضه، آهن اسفنجی مورد نیاز خود را ۱۱۵ تومان گرانتر اعلام کردند! اتفاقات بوجود آمده در بورس کالا موجب شده تا مسئولین دقت بیشتری بر این قضیه داشته باشند تا بتوانند از میزان این رفتار های عجیب کاسته و کنترل بازار را در دست گیرند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید