شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

سال خوب فولاد سازان کشور

اسدالله فرشاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در گفتگویی با اشاره به وضعیت فولاد سازان در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری همه تولید کنندگان عزمشان را برای افزایش تولید جزم کرده اند. پیش بینی من هم افزایش تولید و بهره وری تولیدات در سال جاری می باشد. همچنین فولادسازان کشور در راستای افزایش بهره وری از نیروی انسانی و تولیدات نهایت تلاششان را خواهند کرد. در شرایط فعلی با وجود تحریم ها اعمال شده بر روی محصولاتی اعم از الکترود گرافیتی، تامین قطعات پیشرفته فولادی برای ریخته‌گری مداوم، برخی فروآلیاژها، برخی روغن‌های ویژه، برخی تجهیزات ابزار دقیق و تامین قطعات از سوی امریکا، فولاد سازان کشور همچنان به روند پیشرفت خود ادامه می دهند.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، فرشاد در ادامه افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا مجتمع های بزرگ فولاد سازی را در حاشیه خلیج فارس مانند مجتمع مکران و سهامداران فولاد قشم را ایجاد کنیم و چون ابعاد این پروژه ها بسیار عظیم می باشد و داشتن اهلیت برای سرمایه گذاران امری مهم است، در نتیجه تلاششان در این راستا بسیار زیاد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به روند ساخت مجموعه چادرملو از سال ۱۳۹۲ تا کنون اظهار داشت: در شرایط فعلی مقایسه مجموعه سهامداران و کنسرسیوم‌هایی که با خانواده چادرملو در حال کار هستند، با سال ۱۳۹۲ اصلا قابل مقایسه نیست. در آن موقع تنها موضوع گندله و سنگ آهن بود اما با در حال حاضر سرمایه‌گذاری سنگین انجام شده طی سالهای اخیر و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده چادرملو وارد حوزه فولادسازی نیز شد و ارزش داراییی‌های چادرملو فوق‌العاده افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در پایان درباره شرایط آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: ر حال حاضر ما طرح افزایش ظرفیت را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین فاز یک فولادسازی فولاد شاهرود راه‌اندازی شده است و در مورد گندله‌سازی بهاباد کار مهندسی تمام شد، ساخت داخل برخی اقلام شروع شده است و کارهای ساختمانی شروع است و اجرای آن هم به خوبی پیش می‌رود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

راهکار هایی برای گذر از تحریم ها

به گزارش حامیران در اخبار بازرار فولاد، میزان صادرات طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است بطوری در سال ۹۵ میزان صادرات ۶ میلیون تن و در پایان سال ۹۶ حدود ۸ میلیون تن ه ثبت رسیده است.

بد عهدی امریکا و پایبند نبودن به برجام موجب شد تا اهداف کشور ما که رسیدن به صادرات ۱۲ میلیون تن در سال ۹۷ بوده در هاله از ابهام قرار گیرد و در وضعیت نا مشخصی باشد. صادراتی که می تواند  با یک مدیریت و چشم انداز قوی جایگزین اقتصاد نفتی کشور گردد.

اگرچه مسئله تحریم برای کشور ما یک مسئله جدید نیست اما با توجه به وضعیت فعلی کشور برای حفظ بازار های صادراتی در بخش فولاد  باید تدابیر اصولی اندیشید. در نتیجه در این راستا باید راهکار های مختلفی را در دستور کار قرار دهیم. در این میان شاهد سهم بالای کشور های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، شمال افریقا و جنوب شرق آسیا از بازار های صادراتی انواع محصولات فولادی کشور هستیم.

اگرچه برخی از کشور های اروپایی نیز فولاد کشور ما را وارد می کنند و می توان گفت در بازار های صادراتی فولاد ما سهم دارند. با توجه به این موضوع، باید موقعیت جغرافیایی این کشور ها را مورد بررسی قرار داد تا در صورتی که این کشور ها خواستار خرید محصولات فولادی ایرانی بودند بتوانیم سناریو های مختلفی را طراحی کنیم.

از جمله کار هایی که می توان در راستای همکاری با این کشور ها انجام داد عبارتند از: مبادله بر اساس پول کشور های خواستار محصولات فولادی ایران ایجاد بازار مشتر صادراتی با کشور ها، ایجاد هلدینگ های مشترک صادراتی در داخل و خارج از کشور.

با استفاده از این رهکار ها می توان مبادله ها را صورت داد و با تمام قوا به صادرات فولاد پرداخت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


دلایل افزایش قیمت ها در بازار فولاد

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، همانطور که طی روز های اخیر شاهدبوده اید بازار فولاد و مقاطع فولادی از ابتدای هفته روندی صعودی را در پیش گرفته است. اما این روند دلایل مختلفی دارد که از جمله این دلایل می توان چهار عامل را به عنوان مهم ترین عوامل عنوان کرد:

عامل اول تحریم الکترود می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر قیمت شمش دارد. این تاثیر گذاری گاها تا ۵ درصد نیز بوده است.

عامل سوم افزایش قیمت ها معامله سبد میلگرد ذوب آهن اصفهان با ده درصد رقابت می باشد که این عامل نیز موجب شد تا قیمت ها در بازار با افزایش مواجه شود.

عامل سوم نتیجه مذاکرات مسکو بوده که بر خلاف انتظارات مردم صورت گرفته است و بدنبال این نتیجه اظهارات دکتر ولایتی می باشد که جز عوامل افزایش قیمت ها محسوب می گردد.

عامل چهارم و آخر، تحریم های نفتی می باشد که قرار است تا چند روز آتی صورت گیرد که همین امر موجب شده تا ورود دلار نفتی به داخل کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این چهار عامل، مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها می باشند. طی اولین روز هفته جاری بسیاری از کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی از جمله کرمانشاه از اعلام قیمت ها خود داری کردند. این کارخانه ها دلیل این کار را عدم همکاری با شایعه گران در بازار فولاد اعلام نمودند. علت اصلی اتخاذ این تصمیم به دلیل فقدان هرگونه نشانه مثبت تاثیرگذار بر بازار امروز فولاد داخلی است.  و در کل زمانی که هیچ نشانه تاثیرگذاری مبنی بر بهانه ای برای افزایش قیمت تیرآهن ذوب آهن و سایر کارخانجات مشاهده نمی شود؛ دلیلی برای اشاعه این وضعیت و به نوعی کمک به بازارسازان وجود ندارد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


بررسی فعالیت های شرکت فولاد مبارکه

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد فولاد سبا در خصوص فعالیت های شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: «صنعت فولاد مبارکه زنجیره تکمیلی دارد و به صنعت سنگ تا رنگ معروف است. این شرکت وابستگی به خارج ندارد و بصورت مستقل فعالیت های صنعتی خود را در ۷ استان ادامه می دهد.»

وی در ادامه افزود: چهار هزار شرکت در کنار فولاد مبارکه فعال هستند. این شرکت ها موجب پیشرفت صنعت فولاد در داخل کشور می شوند و یکی از خدمات ارزشمند فولاد مبارکه نیز همین موضوع است. بطوری که نیمی از ۵۵ میلیون تنی که برای سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده بود، سهم شرکت فولاد مبارکه است و این مجتمع امید دارد که به این ظرفیت برسد.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به فعالیت های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت با وجود اینکه خود از کم آبی رنج می برد، اما در بخش آب منطقه نیز در حال کمک رسانی است و صرفه جویی را در رأس فعالیت های خود قرار داده است. وی در ادامه افزود: سهم ۳۴ میلیون تنی تولید فولاد در اختیار مردم کشور قرار گرفته و این رکورد خوبی بوده است. امید است که با توجه به تلاش های شرکت های بزرگ از جمله شرکت فولاد مبارکه این موفقیت ادامه داشته باشد و نیازهای مربوط به زیر ساخت های صنعت فولاد تأمین شود. در کشور ۲۲ درصد رشد تولید فولاد را شاهد بودیم که نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است؛ از سوی دیگر رشد ۱۷ درصدی شمش فولادی در کشور نشان می دهد که صنعت فولاد، پویا و فعال است و برای ادامه موفقیت در این بخش باید تمامی شرکت هایی که در بخش فولاد فعالیت دارند، به تلاش خود ادامه دهند. پیشرفت امروز کشور در بخش فولاد، نتیجه این تلاش های بی وقفه است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

فروش بلیت فولادی ایران با وجود تحریم ها

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، علی رغم احتمال افزایش تحریم های کشور امریکا متقاضیان در منطقه خاورمیانه همچنان خواستار خرید بیلت ها فولادی تولید کشور ما هستند که در هفته گذشته چند محموله از این بیلت ها مورد معامله قرار گرفته است.

از جمله کشور هایی که خواستار بیلت فولادی ایران هستند می توان به کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا اشاره نمود. در شرایطی که کشور امریکا طی اطلاعیه پس از خروج از برجام اعلام کرد که در ماه اوت تحریم های جدید را بر علیه ایران به اجرا خواهد در اورد، فعالان این بازار نسبت به خرید فرآورده های فولادی نیمه تمام از سوی مشتریان آسیایی از ایران ابراز تردید کرده اند.

اما با این شرایط اعلام کرده اند که کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس برای پرداخت پول و حمل محموله هایشان از ایران و همچنین ادامه روند خریدمحصولات فولادی نیمه تمام از ایران راه های تازه ای خواهند یافت.

براساس آمار بدست آمده، در هفته اخر از ماه ژوئن مقدار قابل ملاحظه ای بیلت فولادی تولید ایران برای تولید در ماه اوت توسط شرکت ها و تجار خاورمیانه ای به قیمت هر تن ۴۹۸ تا ۵۰۳ دلار بر روشه عرشه فروخته شد.

محموله دیگری نیز بوسیله یک تاجر در منطقه بر روی عرشه به فروش رسید که قیمت هر تن آن ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار گزارش شده است.

گزارشات بدست آمده از سوی متال بولتن حاکی از کاهش قیمت بیلت فولادی صادراتی ایران در اخرین هفته ماه ژوئن می باشد که با ۷ دلار کاهش به قیمت ۴۸ تا ۵۰۵ دلار بر روی عرشه فروخته شده است.

در این شرایط بخش اعظمی از ورقه های فولادی تولیدی ایران به جنوب شرق آسیا صادر می شود و قیمت ثبت شده در آخرین پیشنهادات ۵۰۵ دلار بر روی عرشه بوده است. مشتریان ورقه های فولادی در جنوب شرق آسیا گفتند، ورقه های فولادی ایران با احتساب هزینه حمل ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار است و قیمت آن برای تحویل بر روی عرشه نیز ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار می باشد.