شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تحلیل بازار فولاد

با توجه به خبر های منتشر شده از سوی منابع متعدد خبری، بازار فولاد در حال حاضر در وضعیت سردرگمی بسر می برد که همین امر موجب نگرانی بسیاری از فعالان در این بخش شده است. این روز ها شاهد بر هم ریختگی اقتصاد کشور و افزایش روز افزون قیمت آهن آلات علی الخصوص تیرآهن و میلگرد بوده ایم بصورتی که برخی با قضاوت های اشتباه این وضعیت را ناشی از بازار سازی برخی از سودجویان می دانند. در این وضعیت ما با مورد اتهام قرار دادن بسیاری از دلالان و سفته بازان تنها صورت مساله را پاک می کنیم و موضوعات مهمی از قبیل حجم نقدینگی را نادیده می گیریم. برای اینکه بتوانیم وضعیت فعلی بازار را مورد بررسی قرار دهیم نیاز به یک مقدمه اقتصادی و بررسی بهای مصرف کننده داریم. 
به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، برای تعیین قیمت محصولات فولادی و قیمت کالاهایی از قبیل تیرآهن، باید شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی را مورد بررسی قرار داد. این شاخص تحت تاثیر 4 مولفه می باشد.
مولفه هایی از قبیل افزایش بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ، حجم نقدینگی ، نرخ ارز و نرخ سود بانکی. براساس آمار بدست آمده، بیشتر از اینکه در بازار متقاضیان مصرفی خرید وجود داشته باشد، شاه حجم زیادی از دلالان در این بازار هستیم.  نتیجه افزایش شاخص بهای کالا، افزایش نرخ محصولات خواهد بود.
با توجه به وضعیت بازار فولاد طی هفته های اخیر، امیدواریم مسئولین راهکارهایی برای بهبود این وضعیت پیشنهاد داده و به نحو احسن آن را اجرا کنند تا شاهد بازگشت بازار به شرایط قبل باشیم.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

افزایش تقاضای ورق آلیاژی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طی سال های اخیر میزان تجارت جهانی ورق آلیاژی با افزایش مواجه شده است. اما این افزایش از سال 2013 به بعد نمایان شد. به دنبال بالا رفتن میزان تقاضا در بازار ورق آلیاژی، شاهد افزایش صادرات جهانی در این حوزه بودیم و کشور چین با بالا بردن صادراتش توانست میزان تقاضای جهانی را تامین کند. پس از افزایش میزان صادرات در کشور چین، صادرات این کشور در سال 2014 حدود 93 درصد افزایش یافت. میزان صادرات جهانی ورق آلیاژی چین در سال 2013، 32  درصد بوده است که این میزان در سال 2014 به 42 درصد افزایش یافت.

تغییرات صادرات فولاد آلیاژی

ورق های آلیاژی دارای طیف وسیعی از خواص و ویژگی ها هستند هر برای تولید آن ها باید به فولاد عنصری مشخص افزود. این تنوع در ویژگی ها موجب شده تا کاربردهای این محصول افزایش یابد. میزان تجارت جهانی این ورق ها طی سال های اخیر با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. بالا رفتن میزان تقاضای این محصول فولادی موجب افزایش تجارت آن شده است. اگرچه این تغییرات تنها در محدوده مقدار ورق آلیاژی صادر شده نبوده و صادرات این محصول موجب پیداش کشور های جدیدی شده است. منطقه خاورمیانه نیز طی سال گذشته افزایش واردات ورق آلیاژی را تجریه کرد و دو کشور ایران و ترکیه تقریبا تمامی این افزایش را محقق ساختند.

یزان نرخ رشد سالانه ورق آلیاژی طی سال های 2012 تا 2016 حدود 11.4 درصد بوده است. میزان تجارت ورق ها در سال 2016 حدود 49 میلیون و 454 هزار تن گزارش شده است که از این میزان حدود 96 درصد آن برای پهنای بیشتر از 00 میلی متر بوده است. همچنین در سال 2014  میزان تجارت جهانی ورق آلیاژی افزایش 43 درصدی داشته و از 30 میلیون تن در سال 2013 به 40 میلیون تن در سال 2014 رسید

افزایش میزان تجارت ورق آلیاژی طی سال‌های اخیر ناشی از افزایش تقاضا بود که البته با توجه به افزایش چشم‌گیر تجارت ورق آلیاژی چین، این کشور پاسخگوی رشد تقاضای جهانی بود. افزایش صادرات چین در سال 2014 با افزایش سهم این کشور از کل مبادلات بین کشوری نیز همراه بود. در سال 2013 سهم کشور چین از صادرات جهانی ورق آلیاژی 32 درصد بود که در سال 2014 به 43 درصد و در سال 2015 به 45 درصد افزایش یافت. با این احتساب چین عمده رشد تجارت جهانی ورق آلیاژی در سال‌های اخیر را محقق کرده است.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

تاثیرات تورم بر بازار فولاد

با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار فولاد، بسیاری از کارشناسان و فعالان در این حوزه موضوع انتقال تورم از سال 96 به 97 را مطرح کرده اند و میزان تورم را حدود  15 تا 20 درصد دانسته اند. طبق بررسی های آن ها، آخرین معاملات مقاطع فولادی در سال 96 بوده است که مقایسه قیمت میلگرد و دیگر محصولات افزایش 15 تا 20 درصدی را نشان می دهد. این افزایش قیمت ها در هر دو بازار بورس و بازار آزاد رخ داده است.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، این گروه از فعالان می گویند که بطور معمول تمامی روًسای جمهور در اولین دوره ریاست جمهوریشان میزان تورم را کنترل می کنند اما در دوره دوم از میزان این کنترل ها کاسته شده و معمولا شاهد افزایش تورم هستیم. آمار بدست امده از سی سال گذشته گواه این امر می باشد.

فعالان بازار بر این عقیده اند که برخی از مقاطع همچنان فرصت افزایش قیمت را دارند. این در حالی است که برخی دیگر از مرز افزایش گذشته و باید کاهش حدود 100 تومانی داشته باشند.

تاثیر بازار ارز بر فولاد

در کنار تمامی عقاید، گروهی دیگر از فعالان بر این عقیده اند که بازار فولاد به دو پارامتر قیمت میلگرد جهانی  و نرخ ارز وابسته می باشد. پس از مشکلات تک نرخی شدن ارز، بازار فولاد دچار سر در گمی شد اما طولی نکشید که زمزمه هایی مبنی بر آزاد شدن نرخ ارز و دسته بندی جدید آن به گوش رسید.

شاید این گروه از کارشناسان دلیل این وابستگی ها را بورس کالا می دانند زیرا قیمت محصولات فولاد مبارکه و همچنین شمش فولاد از حدود یک ماه گذشته از فرمول قیمت میلگرد و دیگر محصلات فولاد جهانی ضرب در نرخ 4200 تومانی ارز تبعیت می کند و با قیمت های نازل عرضه می گردد. که این قیمت های مناسب به همراه فروش های اعتباری همگی موجب شد تا خریداران استقبال ویژه ای از این اتفاق کنند.

کارشناسان این حوزه می گویند در آینده ای نچندان دور مقاومت دولت در برابر بازار ارز و تحولات آن شکسته خواهد شد که نتیجه آن بازگشت وضعیت به روال خواهد بود. با این تفاوت که امکان دارد در کوتاه مدت این وضعیت غیر قابل کنترل شود. در نتیجه با توجه به فرمول مصوب و با توجه به این که معمولا در ماه آینده میلادی ممکن است قیمت های جهانی فولاد رشد کند، نرخ محصولات داخلی با رشد بیشتر همراه خواهد شد.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

کاهش نقدینگی واحد های فولادی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، یکی از موضوعاتی که در صنعت فولاد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد مساله نقدینگی و سرمایه گردش است.
در شرایط فعلی تولید کنندگانی که میزان مصرف شمش یا مواد اولیه الیاژی پایینی دارند(به غیر از قطعات یـدکی، الکتـرود و مواد اولیه ‌ای مثل فروآلیاژهای سیلیسی و فرومنگنز که وارداتی است) دارای گردش مالی متوسطی هستند، اگر چه در این واحد ها میزان قیمت انواع قراضه و همچنین میزان نوسان آن در روند کاریشان بسیار تاثیر گذار می باشد.
همچنین در صورتی که مواد مورد نیاز این واحد ها کمیاب یا گران شوند قدرت مالی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این باره می توان الکترود را مثال زد که پس از مدت ها کمیاب شدن به بازار وارد شد و قیمت آن با افزایش مواجه گردید. این الکترود ها به نوبه خود بسیار حائض اهمیت می باشد و چنانچه نتوانیم آن را تولید کنیم شرایط کار برای واحد های تولید بسیار دشوار می شود.
از نظر منابع مالی، با توجه به این که بیشتر تولید صنایع فولادی طبق سرمایه در گردش و مواد اولیه آنهاست، سهم بالایی از قیمت تمام‌ شده را مواد اولیه به خود اختصاص می ‌دهد.
این در شرایطی است که چنانچه سرمایه در گردش واحد های تولید کننده بوسیله دریافت وام با بهره بالا تامین شود، تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصولات خواهد گذاشت که موجب کاهش قدرت رقابت پذیری خواهد شد.
شرکت های تولیدی کوچکی که میزان تولیدات آن ها تا سقف 100 تا 150 است، میزان سرمایه در گردش پایین و قراضه کمی در اختیار دارند تا بدین وسیله بتوانند نوسانات قیمت آن را جبران کنند.
همچنین چنانچه این تولید کنندگان قصد گرفتن وام برای سرمایه در گردش خود را داشته باشند، رقابت را در این حوزه از دست خواهند داد.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

رشد قیمت فولاد در هفته ای که گذشت

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد نوسان شدید بازار و افزایش قیمت های نجومی بودیم. در ماه های قبل افت و خیز قیمتی زیادی را شاهد بودیم ولی به نظر می رسد که این شرایط قیمتی کمی متفاوت تر است! 

اولین تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد، افزایش هم زمان قیمت ها در بازارهای مختلف است که نه تنها فولاد بلکه کالاهایی دیگر نظیر پتروشیمی و سکه و طلا هم افزایش قیمت های چشمگیری داشتند و در واقع این روند افزایشی در تمام بازارها به چشم می خورد. این افزایش ها اگرچه ممتد بوده و پتانسیل تداوم را نیز دارد اما از سوی دیگر حجم تقاضا تغییر چندانی نداشته است.

به عبارت دیگر از این به بعد و پس از ماه رمضان انتظار داریم که تقاضای بیشتری به بازار تزریق شود به این معنا که بخشی از این قیمت ها می تواند دلایل بنیادی داشته باشد. از طرف دیگر شاهد آن هستیم که تقاضای سفته بازی به صورت جدی در بازار مشاهده می شود بطوری که بیشترین رشد قیمت ها را در بخش سفته بازی مشاهده می کنیم چراکه قیمت میلگرد آجدار به تازگی از 3000 تومان عبور کرده و پیش بینی می شود که این روند ادامه دار باشد. همین امر موجب می شود خریدارانی که قبل از این تمایل به خرید نداشته اند، وارد بازار شده و از این رو وقتی نیروی مصرفی تازه نفس وارد بازار فولاد می شود، موتور محرک سفته بازی به حرکت در می آید.

در این هفته شاهد افزایش قیمت شمش به عنوان مهم ترین محصول میانی در صنعت فولاد بودیم. این روند افزایشی در قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد spk،قیمت فولاد ابزار سردکار و فولاد ابزار گرمکار و دیگر محصولات فولادی نیز اثرگذار بوده بطوری که پیش بینی راجع به آینده پیش رو بازار فولاد را غیر ممکن ساخته است.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید