شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رشد بومی سازی قطعات فولاد مبارکه

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ از ابتدای راه اندازی مجتمع فولاد مبارکه تاکنون بومی سازی قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه 114 درصد رشد یافته است که 53 درصد آن مربوط به چهار سال گذشته بوده است. بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد : از طریق مهندسی معکوس بیش از 85 درصد از قطعات مورد نیاز این متجمع که از خارج از کشور تامین می شد، اکنون در داخل کشور تولید می شود و این به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

وی در ادامه بیان کرد: بیش از 2 هزار و 250 میلیارد تومان از محل بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت صرفه جویی شده است. یکی از ویژگی‌های فولاد مبارکه کامل بودن زنجیره تولید در این مجموعه است و برخورداری از زنجیره کامل تولید از نظر اقتصادی موجب توسعه این شرکت شده است و همچنین امسال نسبت به سال گذشته در تمامی زنجیره تولید این شرکت افزایش تولید مشاهده می شود.

سبحانی با بیان اینکه طرح های توسعه از ابتدای بهره برداری تا امروز در این مجتمع صنعتی دنبال شده است اظهار کرد : ظرفیت تولید فولاد خام در فولاد مبارکه از 2 میلیون و 400 هزار تن در سال به هفت میلیون و 200 هزار تن رسیده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، این میزان تولید در سال جاری به هشت میلیون و 630 هزار تن می رسد. این شرکت پس از گذشت 25 سال، با برخورداری از سهم 22 درصدی فولاد کشور بعنوان بزرگترین تولید کننده و بزرگترین شرکت بورسی با هفت هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه ثبت شده است.

وی بابیان اینکه تولیدات فولاد مبارکه امروز به مرز 101 میلیون تن رسیده است، تصریح کرد: ظرفیت تولید فولاد خام این شرکت به 10 میلیون و 300 هزار تن رسیده است و 49 درصد محصولات فولاد مبارکه طی چهار سال گذشته به اتحادیه اروپا صادر شده است . صادرات محصولات این شرکت به اتحادیه اروپا نشان از کیفیت بالای محصولات فولاد مبارکه از جمله فولاد خشکه هوایی و فولاد سمانته و فولادهای آلیاژی دیگر دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: در چهار سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد تومان توسط این مجموعه سرمایه گذاری شده است و بیشترین میزان سرمایه گذاری به ترتیب در فولاد سنگان، توسعه فولاد سبا، خرید سهام شرکت سرمایه گذاری ورق خودرو و شرکت فولاد سنگ انجام شده است. فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این پروژه ها از تسهیلات داخلی و خارجی استفاده نکرده و تنها از طریق منافع و صرفه جویی داخلی، این سرمایه گذاری ها را انجام داده است و توانسته بومی سازی قطعات خود را توسعه دهد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

افزایش تولید آهن اسفنجی در ایران

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار فولاد، کشور ایران بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان می باشد همچنین جزو 15 کشور برتر تولید کننده فولاد خام جهان محسوب می گردد. کشور ما در سال 2016 موفق به تولید 16 میلیون تن فولاد خام شد که همچون سال 2015 توانست رتبه چهارم جهانی را بدست آورد. این در حالیست که بیشتر تولید فولاد ایران از اهن اسفنجی تولید می گردد.

طبق آمار بدست آمده میزان تولید اهن اسفنجی در ایران افزایش یافته است. نمودار زیر حاکی از این افزایش تولید تا سال 95 می باشد.

آهن اسفنجی یک محصول واسطه ای برای تولید فولاد می باشد. این محصول یک ماده اولیه است که بسیار پرکار و جایگزین مناسب تری از قراضه برای تغذیه فولاد سازان محسوب می گردد. در نتیجه تولید آهن اسفنجی از دو جنبه مصرف و تقاض بسیار حائز اهمیت می باشد. مقدار تولید آهن اسفنجی در ایران با افزایش قابل توجه ای در سال‌های اخیر مواجه شده است و دلیل این موضوع در دسترس بودن منابع عظیم گاز طبیعی در ایران است. طی 7ماه نخست سال 96  ایران با تولید 12.6 میلیون تن مقام اول دنیا را در تولید آهن اسفنجی کسب کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

بررسی نوسانات قیمت ورق گالوانیزه در دی ماه

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با توجه به اطلاعات بدست امده از وضعیت قیمت روز ورق گالوانیزه ها طی دی ماه، به این مهم دست یافتیم که این محصول فولادی طی یک ماه اخیر در آرامش کامل به سر می برده است. با آغاز دی ماه قیمت ورق گالوانیزه ثابت اعلام شد، این ثبات قیمت ها تنها برای یکی دو روز اول نبوده و پس از گذشت یک ماه همچنان قیمت ها ثابت می باشد. با توجه به نوسانات بسیار قیمت دیگر مقاطع انتظار می رفت ورق های گالوانیزه هم پرنوسان بوده باشد اما با بررسی های صورت گرفته متوجه ثبات قیمت آن ها طی یک ماه شدیم. این ثبات قیمتی تنها از سوی یک کارخانه نبوده واکثر کارخانه ها را شامل می شود.

کارخانه ورق گالوانیزه هفت الماس که از اوایل ماه جاری قیمت هایش را ثابت اعلام کرد و در حال حاضر نیز تغییری در قیمت های خود ایجاد نکرده و همچنان ثابت می باشد. در کنار هفت الماس کارخانه هایی از قبیل کارخانه ورق گالوانیزه کاشان، کارخانه ورق گالوانیزه شهرکرد و کارخانه ورق گالوانیزه تاراز نیز بودند که با شروع ماه جاری اقدام به ثبات قیمت ها کردند. اگرچه طی هرمعمولا میانگین قیمت های ورق های گالوانیزه 2 تا 3 بار تغییر می کند اما چیزی که در این موضوع چشمگیر بوده است تغییر نکردن قیمت ها طی یک ماه اخیر می باشد که به نوع خودش قابل توجه است.

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس، قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد و قیمت ورق گالوانیزه کاشان علاوه بر سایت آهن پرایس می توانید به کانل این مجموعه نیز مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

رشد مثبت تیراژ آپارتمان سازی


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری تهران نشان میدهد بعد از دوره رکود ساخت و ساز در سال گذشته و اوایل امسال ، تیراژ آپارتمان سازی در چند ماه جاری از رشد برخوردار بوده است.
ساخت‌وساز از اواسط سال ۹۲، با نقطه اوج رونق فاصله گرفت به‌طوری‌که تیراژ ساخت و عرضه مسکن در پایتخت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۵۹ درصد و ۳۴ درصد افت کرد. بدین ترتیب عمق رکود ساختمانی در پایتخت ، در سال 94 به بیشترین حد خود رسید. بررسی ها حاکی از آن است که میزان نیاز بازار مسکن تهران به واحد مسکونی جدید حدود 8 هزار واحد مسکونی است و برای تعادل بخشی به سطح عرضه و تقاضای مسکن باید این نیاز برطرف شود. این تعداد واحد مسکونی باید با شرط رعایت الگوی تقاضا و توزیع پروانه ها بر حسب ظرفیت ملکی مناطق مختلف پایتخت ساخته شود ؛ در غیر این صورت تأثیر محسوسی در تنظیم بازار معاملات مسکن نخواهد داشت.
تابستان امسال تیراژ ساخت و سازهای مسکونی در تهران 13 درصد افزایش پیدا کرد و این رشد بر روی بازار آهن آلات نیز تأثیرگذار است. از این رو با ثبات قیمت در بازار آهن از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن می توان به رشد ساخت و ساز مسکن امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.