شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

اعمال شوک ناگهانی بر صنعت فولاد ممنوع!

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛  با توجه به افزایش بهای تمام شده پس از رشد قیمت مواد اولیه ، اگر میخواهیم شاهد تعطیلی واحدهای فولادی نباشیم باید از اعمال شوک ناگهانی به این صنعت جلوگیری کنیم.
سید حسین احمدی ، مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان بیان کرد : آستانه ی تحمل صنعت فولاد با توجه به چالش هایی که وجود دارد و افزایش روز افزون قیمت فولاد ، بسیار کم شده است. با توجه به اینکه صنعت فولاد به یک پایداری نسبی در زمینه ی صادرات رسیده اما باید تلاش کرد که شوک جدیدی به این صنعت وارد نشود.
وی افزود : متأسفانه وضعیت نوردکاران از بقیه بخش های زنجیره ی فولاد وخیم تر است. زیرا با کاهش 12 درصدی مصرف میلگرد در این چند ماهه اخیر رو به رو بوده اند. این کاهش مصرف ارتباط مستقیمی با رشد قیمت فولاد آلیاژی در مدت اخیر دارد. در این میان شاهد آن هستیم که در حوزه ی تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد نظیر الکترود اتفاقاتی رخ داده و سبب شده سهم الکترود در قیمت تمام شده ی تولید فولاد به بیش از 20 درصد برسد. این موضوع بهای تمام شده ی فولاد را به شدت افزایش داده است.
شرکت حامیران ، نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان طبق این گزارش یکی از چالش های صنعت فولاد را مسئله ی الکترود می داند. این چالش در ایران و نیز در کل دنیا مطرح است. 
مدیر عامل فولاد خراسان نیز در اینباره ادامه داد : اگر این مسئله ادامه دار باشد ، شاهد تعطیلی ظرفیت های تولیدی فولاد خام دنیا خواهیم شد. در نتیجه با روند کاهشی تولید فولاد در دنیا مواجه می شویم. برای آنکه شاهد این تعطیلی نباشیم باید همه ی بخش ها شامل دولت و تولیدکننده به مدیریت تولید به نحوی کمک کنند تا بار اضافه بر دوش این بخش از اقتصاد تحمیل نشود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.