شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تعرفه واردات ورق های فولادی

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه صنایع، تعرفه واردات ورق های فولادی می باشد. چرا که در زمان ارزانی ورق فولادی در بازار های جهانی، تعرفه واردات این کالا با افزایش مواجه شد، از این رو صاحبان صنایع نتواسنتند اقدام به واردات کنند.

عبدالحمید قدیمی دبیر انجمن صنعت ریخته‌گری ایران در این باره گفت: با دستکاری تعرفه ها نمی توانیم مشکلات تولید کنندگان صنعت و فولاد کشور را حل کنیم چرا که در شرایط فعلی تولید کنندگان کوچک واحد های تولیدی به دلیل حمایت نکردن دولت از ان ها، دیگر توانایی واردات ندارند.

قدیمی در ادامه با اشاره به عدم استراتژی توسعه در کشور افزود: در شرایط فعلی موضوع تعرفه به سیاست های توسعه صنعتی مربوط می شود و با توجه به این که استراتژی معینی در این زمینه وجود ندارد، در نتیجه اعمال این سیاست تعرفه ای بی معنی تلقی می شود.

دبیرانجمن صنعت ریخته‌گری ایران با بیان این موضوع که باید قبل از هرگونه اعمال تعرفه، استراتژی‌های توسعه مشخص شود، عنوان کرد: در ابتدا باید برنامه تاسیس کارخانه های فولادی مشخص شود و سپس در مورد حمایتی که قرار است از این واحد های فولادی شود تصمیماتی گرفته شود.

عبدالحمید قدیمی در ادامه با اشاره به عملکرد غلط دولت در زمینه سیاست ‌های نظارتی و حمایتی برای واحد های فولادی اظهار داشت: در حال حاضر دولت در جاهایی که باید نظارت کند، بی طرف بوده و در جا هایی که نباید خود را دخالت دهد، دخالت  می کند.

دبیر انجمن ریخته گری ایران، در اخر با انتقاد از لابی بعضی از واحدهای تولیدی برای اعمال سیاست ‌های تعرفه ‌ای خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی شاهد هستیم بنگاه‌هایی که لابی قوی‌تری دارند میزان تقاضای تعرفه ای بیشتری را می‌کنند و در پایان هم  با درخواست آنها موافقت می شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.