شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

محصولات تخت فولادی

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، به محصولاتی که به صورت تخت یا ورق تولید می گردند و در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی یا صنایع خانگی و... کاربرد دارند، محصولات تخت فولادی گفته می شود. در نتیجه بازار انواع این ورق ها در کشور بسیار متنوع و مطلوب می باشد و تولید کنند گان این نوع محصولات در کارشان با مشکل خاصی مواجه نیستند، تا جایی که این محصولات با توجه به تنوع تولید و بازاری که در اختیار دارند، از رکود چند ساله ای که در بازار مسکن بوجود آمده و همیشهبازار فولاد را هم تحت تاثیر قرار می دهد، در امان مانده اند.

تنوع در محصولات، از مزایای محصولات تخت فولادی

تولید ورق فولادی با استاندارد های خاصی می باشد که استاندارد های رایج در کشور ما زیر نظر کشور آلمان انجام می گیرد. محصولات تخت فولادی، شامل محصولاتی می باشد که از فولاد نیمه ساخته شده ای به نام اسلب (شمش ورق) تولید شده باشد. اسلب خود یک نوع شمش فولادی است که بیشتر حالت تخت داشته و بر خلاف بیلت که اکثرا در مقاطع مربع استفاده می شود، این فولاد در ورق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دو استاندارد ASTM امریکا و گوس روسیه از جمله استاندارد هایی هستند که در ایران بندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله ورق های تخت می توان به ورق‌های گرم (سیاه)، ورق‌های سرد (روغنی)، اسیدشویی، سفید (گالوانیزه)، رنگی و تین پلیت اشاره نمود. میزان استفاده از ورق فولادی بیشتر از مقاطع طویل فولادی می باشد، بصورتی که به غیراز حوزه ساخت‌وسازهای ساختمانی، گستره وسیعی از مواد اولیه مورد مصرف صنایع کوچک و بزرگ حوزه صنایع را هم در بر می‌گیرد. کاربرد این ورق های فولادی در ساختمان سازی، تولید انواع لوله و پروفیل یا انواع جعبه‌های فلزی می باشد و حوزه صنعت، خودروسازی و تولیدکنندگان انواع لوازم‌خانگی ازجمله مهم‌ترین مصرف‌کنندگان این کالای ویژه هستند. ارزان‌ترین محصول در حوزه محصولات فولادی تخت شامل ورق‌های گرم ضخیم (۶ میلیمتر به بالا) و گران‌ترین آنها شامل انواع ورق‌های سرد و روکش‌دار یا ورق آلیاژی می باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.