شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تغییرات در تعرفه واردات فولاد

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در قانون تصویب شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آذر ماه سال 96، تغییرات تعرفه واردات بعضی از کالاهای تجارت اعلام شد، پساز ابلاغیه تعرفه واردات، شاهد کاهش تعرفهواردات بعضی از محصولات فولادی با عنوان «تامین نیاز داخلی» بودیم که طبق مصوبه هیئت دولت و به منظور حمایت از صنایع داخلی، میزان تعرفه واردات ورق های فولادیبه صورت پلکانی کاهش یافت. مساله ای که موافقان و مخالفن بسیاری داشت.

 خبر های بازار فولاد حاکی از بررسی مجدد تعرفه های در سال جدید توسط دولت می باشد. این مساله را مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  طی اولین دیدارد خود با اصحاب رسانه گفته و عنوان کرد: در شرایط فعلی با انجمن ها در حال بررسی تعرفه های مختلف صنایع معدنی هستیم تا بتوانیم تغییراتی را در میزان تعرفه های وارداتی ایجاد کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ادامه افزود: در حوزه اتخاذ تعرفه ها در اواخر سال گذشته تصمیماتی از سوی شورای اقتصاد گرفته شد که بسیار مناسب تلقی می شود. طی این تصمیم گیری قرار است تعرفه‌هایی که در حوزه فولاد و صنایع معدنی پیشنهاد شده بود، به شورای اقتصاد برود زیرا به نظر می اید در اتخاذ این تعرفه ها نظر دیگ انجمن ها بصورت دقیق لحاظ نشده است. وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع، در حال حاضر شورای اقتصاد و وزارتخانه در حال بررسی این وضعیت هستند و همچنین در بخش فولاد و در ستاد زنجیره فولاد و سایر حوزه‌ها ، با انجمن‌های مختلف در حال مذاکره هستند. در نهایت نتیجه این بررسی ها را وزیر صنعت، معدن و تجارت دوباره به شورای اقتصاد ارائه خواهد داد.

شما می توانید برای آگاهی از قیمت محصولات فولادی از قبیل فولاد سمانته، فولاد زنگ نزن، فولاد تندبر و ... با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.