شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

ثبات قیمت ها در بازار جهانی فولاد

در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت ها در بازار بودیم، این ثبات قیمت در شرایطی رخ داد که در برخی مبادی میل به کاهش قیمت به وضوح قابل روئیت بود.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در این میان تنها در بخش قراضه جرقه هایی از افزایش قیمت دیده شد و دیگر مصنوعات فولادی تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار نگرفتند. از مهم ترین اتفاقاتی که طی هفته گذشته در بازار فولاد رخ داد، کاهش نسبی قیمت سنگ آهن و شمش  فولاد و ثبات شکننده در بازارهای مقاطع فولادی همچون میلگرد و ورق بوده است. همچنین تاثیر ات ماه رمضان بربازار فولاد در میان کشور های اسلامی نیز قابل روئیت بوده است.

 دو سیگنال اصلی در بازار سنگ آهن، افت نرخ سنگ اهن و کاهش موجودی بنادر از این کالای وارداتی به چین بوده است. در این میان قیمت قراضه فولادی با افزایش مواجه شد که این افزایش قیمت ها در حدود یک هفته به طول انجامید. اما در بازار جهانی بیلت شاهد ثبات و در برخی مبادی شاهد کاهش قیمت بوده ایم. وضعیت بوجود آمده را می توان حاصل اتفاقات سیاسی ناشی از لغو برجام دانست، چرا که ایران یکی از مهم ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان شمش فولادی در جهان می باشد و هر گونه تغییرات در روابط تجاری و اقتصادی و بانکی ایران با دیگر کشور های جهان موجب تحت الشعاع قرار گرفتن این بازار خواهد شد.

کاهش قیمت بیلت در بازار جهانی آن هم در کنار افزایش قیمت قراضه البته در ماه رمضان خود یک سیگنال برای بازارها خواهد بود اما در ماه رمضان آن‌هم در اوایل این ماه چندان فرصتی برای تقویت تقاضای مصنوعات فولادی در کشورهای اسلامی نخواهد بود. در حال حاضر در بازار های جهانی آرامش نسبی در بخش میلگرد ها برقرار شده است کهموضوع قابل توجهی می باشد. چرا که کشور های غربی نیز با ثبات نسبی نرخ میلگرد همراه بوده اند. در بازار جهانی ورق هم میل به افت قیمت‌ها مشاهده شد اگرچه ثبات نسبی نرخ چهره دقیق‌تری از این بازار را نشان می‌دهد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.