شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

پیش بینی افزایش تقاضای جهانی فولاد


خبار بازار فولاد بیانگر آن است که در ارتباط با پیش بینی جدیدی که از سوی انجمن جهانی فولاد عنوان شده بود، تقاضا در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۳ درصد رشد کرده و به ۱.۵۳۵ میلیارد تن می رسد و در سال ۲۰۱۸ با ۰.۹ درصد رشد، به ۱.۵۴۹ میلیارد تن بالغ می شود. ورلداستیل نماینده بیش از ۱۶۰ تولیدکننده فولاد است که در ۸۵ درصد تولید جهانی سهم دارند. این نهاد صنعتی در اکتبر سال میلادی گذشته پیش بینی کرده بود تقاضای جهانی برای فولاد در سال ۲۰۱۷ به میزان ۰.۵ درصد رشد خواهد کرد.

طبق گزارشات ارسالی از سوی انجمن جهانی فولاد، کشور های که از رکود خارج شده اند مانند روسیه و برزیل، و همچنین انتظار می رود که در هند نیز رشد اقتصادی از ابتدا پایه گذاری شود. با این وجود، در کشور چین که حدود ۴۵ درصد از تقاضای جهانی برای فولاد را به خود اختصاص می دهد، شاهد رشد ضعیف تری خواه.

طبق پیش بینی ورلداستیل، تقاضای چین برای فولاد در سال میلادی جاری به دلیل ضعیف شدن تاثیر تدابیر محرک مالی دولت، ثابت مانده و به ۶۸۱ میلیون تن می رسد و در سال میلادی آینده دو درصد کاهش پیدا کرده و ۶۶۷.۴ میلیون تن خواهد بود. در مقابل، انتظار می رود تقاضا برای فولاد در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه بجز چین، امسال چهار درصد رشد کرده و به ۴۵۲.۷ میلیون تن برسد و در سال میلادی آینده ۴.۹ درصد توسعه یافته و به ۴۷۴.۹ میلیون تن بالغ شود.

به دلیل افزایش مصرف فولاد در چین، ورلداستیل پیش بینی خود را از رشد تقاضا در سال میلادی گذشته را از ۰.۲ درصد به یک درصد افزایش داد. اما نکته جالبی که وجود داشت، صعود کردن قیمتهای فولاد بود. این امر به سبب مجموعه ای از تدابیر ضد دامپینگ علیه صادرات فولاد چین،افزایش تقاضا ها و پایین آمدن ظرفیت تولید در چین، پدید آمد

بر اساس گزارش رویترز، شرکت مشاوره صنعتی MEPS در گزارشی اعلام کرد قیمتهای فولاد از دسامبر سال ۲۰۱۵ که قیمتها به پایین ترین حد در ۱۲ سال اخیر رسیده بوده اند، حدود ۴۵ درصد رشد کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.