شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش 45درصدی قیمت فولاد

طی بیانیه ی جدیدی که از سوی انجمن جهانی فولاد منتشر شده است، پیش بینی شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد افزایش تقاضای جهانی فولاد خواهیم بود؛ این درحالی است که قیمت فولاد از سال ۲۰۱۵ میلادی تا اکنون ۴۵ درصد افزایش داشته است. انجمن فولاد جهانی اعلام کرده، در امسال، خیلی بیشتر از آنچه که در پیش بینی ها گفته شده بود، شاهد تقاضای جهانی فولاد هستیم و لازم به ذکر است که دلیل این امر، بهبود یافتن شرایط در اقتصاد پیشرفته و افزایش رشد اقتصادی در بازارهای تازه شکل گرفته و در حال توسعه مخصوصا بازار هایی مانند: روسیه، برزیل و هند بر می گردد.

بر اساس این اتفاق خوشایندی که اخیرا پیش اومده، انتظار می رود تا رشد تقاضای جهانی برای فولاد در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون تن معادل ۱.۳ درصد رشد برسد و این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیارد و ۵۴۹ میلیون تن باشد. این شرایط در وضعیتی قرار دارد که قبل از به وقوع پیوستن این اتفاق ،در ماه اکتبر سالی که گذشت رقم ۵ دهم درصد برای رشد تقاضای فولاد جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی شده بود. البته جای گفتن دارد درآمدی که از صنعت فولاد حاصل می شود، در سال تقریبا ۹۰۰ میلیارد دلار است که همین امر بعنوان یکی از شاخص های اقتصاد سالم جهانی در نظر گرفته می شود.

بر اساس آنچه که در این بیانیه ی اعلام شده، به دلیل افزایش تقاضا و همچنین کاهش ظرفیت تولید در کشور چین، و اقداماتی که اخیرا در راستای ضد دامپینگ کردن بر سر صادرات فولاد چین انجام شده بود، قیمت فولاد با روند صعودی و افزایشی مواجه شده است که از دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد که کمترین رقم در ۱۲ سال اخیر را تجربه کرد در حدود ۴۵ درصد به قیمت آن افزوده شده است.

همچنین انجمن فولاد جهانی رشد تقاضای هند و آمریکا را در سال ۲۰۱۷ میلادی برای فولاد به ترتیب ۶.۱ درصد و ۳ درصد اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.