شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

محدود سازی واردات فولاد توسط آمریکا


اخیرا امریکا سعی داشته تا سیاست های مربوط به واردات را بطور جدی تر و سخت گیر تر نسبت به گذشته اعمال کند همچنین اگر دولت آمریکا را با سایر کشورها مقایسه نمائیم، کاملا روشن است که در بازار فولاد محدودیت های تجاری بیشتری دیده می شود. عرضه کننده های خارجی بسیار تحت تاثیر تصمیم جدید دونالد ترامپ شده اند زیرا اخیرا، وی خواستار برسی کردن وضعیت واردات فولاد از وزارت بازرگانی آمریکا شده است تا معلوم شود  مازاد واردات فولاد، امنیت ملی این کشور را زیر سوال نبرد.

این تصمیم جدید دونالد ترامپ، باعث رضایت و خشنودی تولید کننده های امریکایی شده است؛ زیرا طبق قانون در صورتی که ریاست جمهوری امریکا به این نتیجه برسد که تجارت خارجی و واردات امنیت ملی کشور را زیر سوال ببرد، اختیار دارد تا دستورات لازم برای محدود سازی آن را بدهد. 

به گزارش حامیران، در حال حاضر فعلا بطور رسمی اعلام نشده تا واردات از سوی کدام کشورها مورد تحقیق و بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت اما اکثر کسانیکه در بازار فعالیت می کنند معتقد هستند کشور چین مورد برسی و تحقیق قرار خواهد گرفت. کارخانه یو اس استیل اعتقاد بر این دارد که از مدت های دور، دولت چین و سایر کشورها با اعمال کردن برخی معافیت ها برای صنعت فولادشان و افزایش دادن صادرات بازارهای جهانی و توسعه صنعت فولاد امریکا را مورد حمله قرار داده اند.

قابل ذکر است سال 2016 سهم بازار واردات فولاد در امریکا 26 درصد بوده و کالاهای اصلی وارداتی شامل محصولات نیمه تمام، میلگرد ورق گرم و ورق سرد و ورق گالوانیزه بوده است. عرضه کننده های اصلی فولاد به امریکا نیز کانادا، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، ترکیه و روسیه هستند. البته در مجموع بیش از  80 کشور به امریکا صادرات فولاد دارند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.