شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

کاهش عرضه شمش در بازار و مشکلات آن

اخبار بازار فولاد در این روز ها حاکی از کمبود شمش در بازار است. به دلیل کمبود تقاضا، واحد‌ های تولید کننده شمش اقدام به صادرات کردند که این امر باعث شد به دلیل کاهش عرضه، بازار فولاد با کاهش شمش مواجه شود و مشکلاتی را برای واحد های نوردی ایجاد کند. به دلیل موردی که ذکر شد در طی یک نامه ای که به وزارت صنعت، معدن و تجارت تسلیم شد، تولید کنندگان میلگرد درخواست دادند تا وزارتخانه به این امر رسیدگی کند و واحد‌ های تولید کننده شمش را مکلف کند تا شمش را به اولویت تامین واحد‌ های داخلی عرضه کنند

احمد خوروش مدیر عامل فولاد کویر کاشان، اشاره ای کرد به آخرین جلسه هم‌ اندیشی انجمن فولاد که برگزار شد و مواردی که در این هم اندیشی عنوان شد. وی اظهار کرد: بنده خواستار اجرایی شدن موضوعی هستم که در این جلسه به آن پرداخت شد، بنده معتقد هستم که باید نظام ممیزی و ارتقای کیفیت واحد های فولادی که با تفاهمات مورد نظر با سازمان ملی استاندارد هم حاصل شده است، اجرا شود. خوروش ادامه داد: در حال حاضر ما شاهد کاهشش شدید تولید میلگرد هستیم که این اتفاق به دلیل نبود بازار مصرف و کمبود شمش در بازار داخلی می باشد. گفتنی است مواردی که ذکر شد، پیامدی جز کاهش شیفت‌ های کاری و تعطیلی برخی واحد های نوردی نداشته است.

وی راهکار این مساله را هم‌ اندیشی با سایر نوردکاران و تعامل با آنها به منظور ارائه آمار دقیقی از میزان کمبود شمش دانست و گفت: اتفاقی که در بازار داخلی رخ داده این است که عرضه شمش با کیفیت بالا از کوره‌ های قوس بسیار کم و نزدیک به صفر شده و تقریبا تمام این شمش‌ها صادر می‌شود.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...v

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.