شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

اخبار بازار فولاد و ورق گرم وسرد در چین


صادرات فولاد چین دچار کاهش شده است.  هرچند که در ماه جولای سال جاری شاهد رشد ماهانه صادرات فولاد چین بوده ایم اما اگر این حجم را با ماه جولای سال گذشته مقایسه کنیم، شاهد روند نزولی صادرات خواهیم بود. در شرایط فعلی بازار که حاشیه سود در بازار داخلی بیشتر است، کارخانه ها نیز به بازار های داخلی چین توجه بیشتری دارند. هم اکنون نیز به دلیل افزایش قیمت ها در امسال، ارزش فولاد صادراتی چین از ژانویه تا جولای 3.3 درصد بهبود یافته است. هم چنین لازم به ذکر است که میزان فولاد صادر شده در 7 ماه گذشته 47.95 میلیون تن بود که 28.7 درصد نسبت در مقایسه با سال گذشته افت داشته است.

 

اخبار ورق گرم و ورق سرد چین

ورق گرم در بازار چین دچار افزایش قیمت شدیدی شده است. قیمت ورق گرم در کشور چین به حدی بالا رفته است که مشابه این قیمت ها را در چهار سال گذشته نداشته ایم. به عبارت دیگر می توان گفت که قیمت فعلی ورق گرم در چین، در طی چهار سال گذشته به بیشترین حد و اوج قیمتی خود رسیده است. در حال حاضر قیمت ورق گرم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده درب کارخانه حدود 606 الی 610 دلار هر تن می باشد. لازم به ذکر است که در ماه دسامبر سال  2012 قیمتی نظیر قیمت کنونی مشاهده شده بود. کارشناسان و فعالان بازار علت این افزایش قیمت اخیر را عواملی مانند: از افزایش هزینه تولید، رشد تقاضای فولاد و برنامه کاهش ظرفیت تولید مازاد فولاد در چین، اعلام کرده اند.

قیمت ورق صادراتی در چین به دلیل رونق بازار داخلی این کشور بالا رفته است. علت رشد قیمت های اخیر را می توان افزایش قیمت 50 دلاری ورق سرد  و 51 دلار بهبود قیمت ورق گرم در بازار داخلی این کشور دانست. اما از سویی دیگر می توان بهبود تقاضای خریداران خارجی را عامل مهم دیگری در روند صعودی قیمت ها دانست. در حال حاضر نیز قیمت پیشنهادی صادراتی نسبت به دو هفته قبل 55 دلار هر  تن بالا رفته 590 تا 600 دلار هر تن فوب شده است. همچنین شاهد افزایش تقاضای ورق سرد صادراتی چین در آمریکای جنوبی هستیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.