شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

صنعت فولاد برزیل دچار ضعف خواهد شد

     اخیرا در طی انتشار یک بیانیه ای از سوی اتحادیه فولاد سازان برزیل، سیاست هایی که آمریکا و اروپا در ارتباط با افزایش تعرفه های وارداتی وضع کرده بوند مورد انتقاد قرار گرفت. فولاد سازان برزیلی از این موضوع ابراز نگرانی و ناراحتی کردند و اعلام کردند این اقدام می تواند صنعت را ضعیف کند.

برزیل یکی از مهم ترین کشور ها در زمینه ی صنعت فولاد سازی می باشد. بیشترین حجم از تولیدات فولاد برزیل صرف صادرات این کشور می شود که بیشترین خریدارن فولاد برزیل کشورهای امریکا و اروپای غربی هستند. لازم به ذکر است که صنعت فولاد در این کشور به کمک شایانی به اشتغال زایی کرده است و بیشتر از آنکه به بازار داخلی توجه کند، پاسخگوی صادرات می باشد.

موضوعی که اخیرا باعث نگرانی دولت برزیل و همچنین سایر کشور ها شده است، سیاست های جدیدی است که دونالد ترامپ وضع کرده است. وی بشدت با واردات فولاد مخالف است و به همین منظور اقدام به افزایش تعرفه های وارداتی کرده است. این موضوع باعث شده است که محصولات برزیل نتواند در بازار آمریکا رقابت کنند. هم اکنون نیز اروپا مانند آمریکا اقدام به افزایش تعرفه های وارداتی کرده است که این موضوع باعث می شود تا جلوی رشد صنعت فولاد برزیل گرفته شود و در نهایت ضربه محکمی به صنعت فولاد این کشور وارد شود. در طول سال های اخیر برزیل رکود اقتصادی زیادی را متحمل شده بود و همین موضوع باعث شده بود تا در بازار داخلی این کشور صنعت فولاد نتواند رشد چشم گیری داشته باشد و تنها راه نجات برای این کشور صادرات بود.

این اتحادیه در گزارشی نوشت: صنعت فولادسازی برزیل برای رشد نیاز به صادرات دارد زیرا تقاضای داخل به اندازه‌‌ای نیست بتواند تمامی فولاد تولیدی در این کشور را جذب کند. در جریان رکود اقتصادی  اخیر در کشور برزیل، تقاضای فولاد در کشور کاهش چشمگیری پیدا کرد. حال اگر محدودیتی در مسیر صادرات محصولات فولادی برزیل ایجاد شود، صنعت با آسیب‌های مالی بزرگی روبرو خواهد شد. به دلیل بحران‌های اقتصادی داخلی برزیل، صنعت فولادسازی با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کند واگر موانعی جدی در مسیر صادرات محصولات کشور ایجاد شود، در ماه‌های آتی با کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت تولید کار خواهیم کرد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.