شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش بیش از حد قیمت سنگ آهن

افزایش بیش از حد قیمت سنگ آهن و رسیدن به بالاترین نرخ آن پس از 6 آوریل.

در روز 6 آوریل قیمت سنگ آهن بیشترین میزان افزایش را داشته است، اما اکنون برای اولین بار این محصول، رکورد 6 آوریل را شکسته و بیشترین افزایش قیمت داشته است. دلیل این افزایش بیش از حد قیمت ها مقدار ماده معدنی موجود در سنگ آهن می باشد. تحلیل گران در این حوزه بر این عقیده اند که با افزایش قیمت سنگ آهن، قیمت فولاد هم افزایش پیدا می کند، اما این شرایط مدتی زیادی به طول نمی انجامد.

در جلسه روز 21 آگوست قیمت سنگ آهن به 80 دلار در هرتن رسید. طبق گزارشات بدست آمده از متال بولتن، قیمت سنگ آهن 2.55 درصد افزایش داشته که این میزان افزایش برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با قیمت ها در روزدوشنبه ، برای هر 2 عیار سنگ آهن با 58 درصد ماده معدنی 0.5 درصد با افزایش روبه رو بوده است و به 52.04 دلار در هر تن رسیده است. این میزان افزایش بشدت تحت تاثیر میزان ماده معدنی موجود در سنگ آهن می باشد، بصورتی که سنگ آهنی با عیار ماده معدنی 65 درصد، 4.2 درصد افزایش قیمت داشته و به 101.6 دلار در هر تن رسیده است.به عبارتی دیگر، هرچه میزان ماده معدنی در سنگ آهن بیشتر باشد، افزایش قیمت بیشتری خواهد داشت

با افزایش نرخ سنگ آهن و میلگرد چین، جلسه ای با حضور معدنداران سنگ آهن و تولیدکنندگان میلگرد فولادی برگزار شد، متال بولتن عنوان کرد: با افزایش نرخ میلگرد چین در روز دوشنبه 31 جولای، فعالیت های بازرگانی دچار تحریک گردید. بطوری که خریداران به دلیل روند افزایشی قیمت این محصول شروع به پیش خرید آن کردند، هچنین در بورس شانگهای قیمت میلگرد با 3.64 درصد افزایش به 962 یوان در هرتن رسید.

با توجه به افزایش قیمت فولاد، تیم استراتژی Westpac می گوید: این افزایش قیمت ها ادامه دار نخواهد بود و در مدتی کوتاه کاهش می یابد. اگرچه در این مدت با وجود محدودیت در رشد سنگ آهن، سود آوری بیشتری برای صنعت فولاد بدست خواهد آمد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.