شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

میزان مصرف فولاد در کشور های صنعتی

بر اساس اطلاعات بدست آمده از سوی اتحادیه بین المللی آهن و فولاد، کشور چین در سال گذشته 45 درصد از فولاد مصرفی دنیا را سهم خود کرده است، اگرچه سرانه مصرف فولاد چین در مقایسه با کشور های کره جنوبی و چک و چندین کشور دیگر کمتر بوده است، اما در کشور چین بدلیل  جمعیت بالا، سرمایه گذاری های زیاد و همچنین وسعت زیاد این کشور،  مصرف فولاد بالا بوده، و همین امر موجب شده تا عنوان نخستین کشور از نظر مصرف فولاد در جهان را به خود اختصاص دهد.

در طی 100 سال گذشته، فولاد به عنوان سازنده زیر ساخت های صنایع و شهر ها شناخته شده است، و میتوان از آن برای نشان دادن مقدار سرمایه گذاری در زیر ساخت های اقتصادی و صنعتی استفاده کرد. برخی کشور ها برای طی کردن روند توسعه و همچنین تبدیل شدن به اقتصاد های توسعه یافته سرمایه گذاری می کنند، که همین امر باعث می شود میزان مصرف فولاد آنها بالا رفته و سرانه مصرف در سطح بالایی قرار گیرد. کره جنوبی آن دسته از کشورهایی است که سرانه مصرف فولاد بالایی را به خود اختصاص داده است. در کشورهایی که از نظر صنعتی توسعه یافته اند، از فولاد برای ساخت زیر ساخت ها و یا بازسازی آن ها و در مجموع برای تداوم رشد و توسعه یافتگی اقتصاد استفاده می شود، و با توجه به نوع مصرف آن ها در مقایسه با کشور های در حال توسعه، به توان به این مهم دست یافت که در کشور های توسعه یافته میزان مصرف سرانه کمتر است.

اتحادیه بین المللی آهن و فولاد در گزارش های خود سرانه  مصرف فولاد در کشورهای مختلف را اعلام کرد. براساس این گزارش، میزان کلی مصرف به دو عامل بستگی دارد، یکی مساحت کشورها و دوم جمعیت آن ها. اما سرانه مصرف نشان دهنده میزان فولاد مصرف شده برای توسعه هر کشور است. برای مثال، چین در سال گذشته عنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد را به خود اختصاص داد و 45 درصد از کل فولاد دنیا را مصرف کرده است، اما این کشور از لحاظ میزان سرانه مصرف فولاد نتوانست این عنوان را کسب کند.

سرانه مصرف فولاد چین در سال 2016 برابر با 492.7 کیلوگرم بوده است، این در حالی است که سرانه مصرف  کشور کره جنوبی به ازای هر نفر 1130.2 کیلوگرم بوده و به همین دلیل کره جنوبی عنوان بزرگترین کشور در سرانه مصرف را کسب کرده است. میزان سرانه مصرفی ژاپن هم 492.6 کیلوگرم بوده است که تقریبا با کشور چین برابر بوده است، اما کشور ژاپن توانسته فقط 4.1 مصرف فولاد جهان را سهم خود کند که این میزان در مقایسه با چین بسیار اندک است و حدودا یک دهم مصرف کشور چین می باشد.

با توجه به این گزارش، دو کشور چین و ژاپن 49 درصد مجموع فولاد جهان را سهم خود کرده اند و سهم کشور های آسیایی در مصرف فولاد جهان 16.9 درصد می باشد، که از بزرگترین کشورهای مصرف کننده آسیا می توان دو کشور هند و کره جنوبی را نام برد که در دو قسمت تولید و مصرف پیش قدم بوده اند.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.