شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تولیدات فولاد ایران براساس استانداردهای جهانی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید: تولیدات فولاد در ایران براساس آخرین استانداردهای روز جهانی می باشد ویکی از با کیفیت ترین فولاد های جهان محسوب می شود.

پیروز بخت در جلسه ای با حضور کمیته فنی متناظر فولاد از چند کشور، چین، ژاپن،  سوئد و فرانسه با اشاره به باا کیفیت بودن فولاد ایران، افزود: کشور ما از فعالان در سازمان بین المللی استاندارد (ISO)می باشد و دارای رتبه 23 در بخش هیات مدیره فنی و رتبه 27 در شورا از بین 163 کشور دنیا می باشد.

طبق گفته های رئیس سازمان ملی، کمیته فنی فولاد با وجود ویژگی هایی اعم از ظرفیت های بالای فولاد سازی و همچنین وجود 6 آیتم از زنجیره فولاد (از سنگ آهن تا تولید محصولات مختلف فولادی)، برای ایران حائض اهمیت بوده و برای ایجاد کمیته هایی مانند آن در داخل کشور اقداماتی انجام شده است. همچنین این کمیته که به آن TC17  هم گفته می شود، خود 13 کمیته فرعی را شامل می شود که کشور ما در 11 کمیته آن حضور فعالی داشته و در 2 کمیته دیگر به عنوان ناظر حضور دارد.
پیروز بخت درباره این جلسه افزود: این نشست درباره یکی از 11 کمیته فرعی می باشد که با عنوان «ترکیبات شیمیایی فولاد» تشکیل شده است. هر کشوری که بخواهد در مسیر بهینه سازی کیفیت فولاد قرار گیرد، ابتدا باید تغییرات شیمیایی را در ترکیب شیمیایی محصولاتش اعمال کند، اگرچه برخی از ترکیبات همانند مولیبدن بسیار گران است و بر روی تصمیم گیری هایی که در این حوزه گرفته شده است تاثیر بسزایی می گذارد.
معاون رئیس جمهوری گفت: در پی این نشست، پیشنهاداتی از سوی کشورهای ایران، چین و ژاپن مطرح شد که قرار است در مورد آن تبادل نظر صورت گیرد و در نتیجه استاندارد های مربوطه ویرایش شود. ویرایش استاندارد های جدید بر پایه ایجاد مشکل در حین کار نمی باشد و طبق پیشرفت های فناوری انجام می گردد، به همین دلیل هر زمانی که نیاز به ویرایش باشد، اقدامات لازم صورت می گیرد.

در حال حاضر، کشور ما عنوان چهاردهمی را در بین فولادسازان جهان کسب کرده است و با افزایش تولیدات در چشم انداز 1404 رسیدن به رتبه 7 دور از دسترس نیست.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.