شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تعادل در نرخ شمش فولاد

براساس جلسه صورت گرفته برای جلوگیری از رشد قیمت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با حضور معاون معادن و صنایع معدنی  وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار شد تا بخش های ذوبی 50 درصد از میزان تولیداتشان را در بورس کالا برای مصرف داخلی در بازار ارائه دهند و قیمت هایشان را از حدود 15 روز گذشته تا کنون از چهار سایت معتبر جهانی بدست آورند.

در این جلسه جعفر سرقینی، انجمن فولاد و بورس را مسئول تعیین قیمت این کالا تعیین کرد و گفت: برای ایجاد تعادل در میزان عرضه و نقاضا و همچنین  تعدل در قیمت ها، پیشنهادی مینی بر کاهش حقوق ورودی شمش به هیئت دولت پیشنهاد شده است. نرخ فولاد با توجه به شرایط بازار جهانی تغییر می کند و بدلیل تغییرات چشمگیری که در قیمت های جهانی بوجود آمده است، نرخ فولاد با افزایش مواجه شده است.

سرقینی با اشاره به انتقاد ها مبنی بر قیمت 50 دلار فروش فولاد خام به تولیدکنندگان داخلی، عنوان کرد: طی سه ماه اخیر تغییرات بسیاری در نرخ فولاد در بازار جهانی بوجود آمده است. به عنوان مثال، قیمت شمش در بازار چین در اردیبهشت سال جاری 395 دلار بوده است که در هفته گذشته این میزان به 570 دلار رسید. این افزایش قیمت ها دلایل متعددی دارد که از جمله می توان به میزان کاهش تولید در کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد، ، افزایش تقاضا و وضع نهادهای تاثیرگذار بر بهای تمام شده فولاد در سطح جهانی مانند الکترود، نسوزها، فرو آلیاژها اشاره کرد. وی افزود: افزایش قیمت در بازار جهانی، باعث می شود تا بازار داخلی رونق پیدا کند. همچنین طبق سند چشم انداز 1404، میزان تولید فولاد به 55 میلیون تن خواهد رسید و این افزایش تولید سبب می شد تا میزان صادرات هم به مقداری حدود 20 میلیون تن برسد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.