شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

حضور صنعت فولاد در بازار سرمایه

افزایش میزان تولید ناخالصی در کشور با حضور صنعت فولاد کشور در بازار سرمایه به عنوان صنعت مادر امکان پذیر می باشد.

طبق گزارشات بدست آمده، افزایش ظرفیت صادرات با سرمایه گذاری در صنعت فولاد امکان پذیر خواهد بود، همچنین ذخایر خام و سوختی بسیاری در ایران وجود دارد که می تواند به پیشرفت صنعت فولاد کمک بسیاری کند.

در بورس کالای ایران، شرایط مطلوبی برای بدست آوردن قیمت واقعی محصولات فولادی وجود دارد و اگر مجموع محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود و صادرات هم در این شرایط انجام شود، می توان به قطعیت گفت که موضوع دامپینگ محصولات فولادی در بازارهای صادراتی افزایش خواهد یافت.

در صورتی که موانع از سر راه تجارت بین الملل برداشته شود، می توانیم در بازارهای مصرف کننده با بورس های فلزات در تمام دنیا ارتباط برقرار کرده و همچنین بستری فراهم می شود تا از این راه میزان صادرات محصولات صنعتی و معدنی همانند سنگ آهن و فولاد افزایش یافته و بتوانیم از بازار های مالی مبتنی بر فلزات استفاده کنیم.

افق روشن صنعت فولاد در بورس

مهدی طحانی، تحلیلگر بازار سرمایه، در گفتگویی با اشاره به افق روش صنعت فولاد در بازار سرمایه افزود: صنعت فولاد، نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد. بطوری که حضور این صنعت در بازار سرمایه به عنوان صنعت مادر سبب می شود تا میزان تولید ناخالصی در کشور افزایش یابد. همچنین صنعت فولاد جزء بنگاه های فعال اقتصادی کشور است و این کار برای بازار مفید می باشد. همچنین با افزایش صادرات در این حوزه می توانیم شاهد حضور بیشتر آن در بازار جهانی باشیم.

براساس این گزارش، پیش بینی می شود صادرات فولاد کشور در اینده به شرایط مثبتی دست یافته و روند صعودی داشته باشد و قطعا با این سیاست میزان صادرات سنگ آهن محدود شده و صادرات فولاد که دارای ارزش افزوده بیشتری هم است، افزایش می یابد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.