شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

بازار معادن ایران در شرایط خوبی قرار دارد

طبق تحقیقات انجام شده می توان اعلام کرد که روند نرولی قیمت ها در بازار فلزات و محصولات معدنی همچنان ادامه دارد و کاهش قیمت ها متوقف نشده است. این شرایط باعث شده که تعدادی از شرکت های بین المللی نیز اعلام ورشکستگی کنند و برخی دیگر از شرکت ها اقداماتی را جهت کاهش تولید فولاد انجام داده اند. گفتنی است که در شرایط کنونی بازار تنها تعداد کم و انگشت شماری از شرکت ها توانسته اند همچنان به کار خود ادامه بدهند. رئیس هیات مدیره خانه معدن ایران اعلام کرده است: به نظر می رسد که در سال جاری شاهد رونق در بازار سنگ آهن کشور باشیم؛ زیرا طبق برآورد های انجام شده پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری، میزان تقاضای سنگ آهن افزایش یابد. وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه در برنامه های سوم تا پنجم نتوانسته ایم موفق عمل کنیم، پیش بینی می شود که با بودجه های دولتی نتوانیم معادن دیگری را در ایران کشف کنیم و به بهره وری برسانیم.

وی در ادامه ی گفت و گوی خبری خود افزود: طبق برآورد های انجام شده، با اطمینان می توانیم اعلام کنیم که ایران تا ده سال آینده به بزرگترین مصرف کننده و تولید کننده آهن اسفنجی دنیا تبدیل شود. طبق گزارش های ارسالی و بررسی نمودار های منتشر شده از سوی سازمن انجمن سنگ آهن ایران، حدود 30% از تولیدات آهن اسفنجی در دنیا مختص کارخانه های تولیدی ایران است. وی همچنین وضعیت فعلی بازار مواد معدنی در داخل را وضعیتی مثبت اعلام کرده است.

رئیس هیات مدیره خانه معدن در ادامه یاد آور شد:‌ به دلیل افزایش قیمت و رونق نسبی بازار، تقاضا برای کاتد بیشتر خواهد بود و امید است تا رشد یک درصدی افزایش قیمت‌های جهانی مس تداوم داشته باشد و بتوانیم با استفاده از منابع بانکی و داخلی، پروژه‌هایمان را ادامه دهیم و تا پایان سال 98 به ظرفیت جهانی دسترسی یابیم. وی در ادامه ی گفت و گوی خود افزود: میزان تقاضایی که برای آلمینیوم در بازار داخلی ایران وجود دارد، رو به بالا و صعودی است. به همین جهت می توان پیش بینی کرد که میزان تقاضای خود رو نیز تا سال آینده حدود 3 میلیون دستگاه افزایش یابد.

بهرامن در ارتباط با وضعیت بازار آلمینیوم در کشور افزود: وضعیت کنونی بازار به گونه ای است که خریداران و مصرف کنندگان آلمینیوم برای تامین کالای خود، با محدودیت هایی مواجه می شوند. به همین جهت مهم ترین گامی که برای رفع این قبیل از مشکلات می توان برداشت، افزایش میزان تولید است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.