شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

مصرف سرانه فولاد کشور باید افزایش یابد

مصرف سرانه فولاد در کشور حدود 200 کیلوگرم اعلام شده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اظهار کرده: مصرف سرانه فولاد در کشور باید به 500 کیلوگرم برسد. در روز گذشته هم زمان با مراسم افتتاحیه تولید آهن اسفنجی در شرکت میانه، محمد شریعت مداری اعلام کرد : با وجود تمام محدودیت ها و تحریم هایی که طی سال گذشته با آن رو به رو بوده ایم، ایران توانست تولید فولاد خود را تا 10% افزایش دهد و در این صنعت رشد 10% را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در سایر کشور ها ما شاهد رشد 1% در تولید فولاد آنها بوده ایم در حالیکه ایران توانست رشد ده درصدی را داشته باشد. در حال حاضر یکی از هدف های دولت کنونی، توازن سازی در عرصه فولاد کشور است. طی سال های 1392 تا کنون دولت تلاش کرده تا در مهم ترین بخش های زنجیره فولاد توازن سازی کند. گفتنی است که نتیجه این کار، افزایش سطح فعالیت بخش گندله سازی تا 90% می باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: میزان ظرفیت تولیدی فولاد کشور در زمان دولت کنونی نسبت به دوره قبل، حدود 8 میلیون تن افزایش داشته است که در تلاش هستیم تا این میزان در 20 سال آینده به 55 میلیون تن برسد. در حال حاضر یکی از برنامه های دولت صادرات فولاد است که همه د رتلاش هستیم تا این محصولات صادراتی، توانایی لازم برای رقابت در کیفیت را داشته باشند و بتوانیم صادرات فولاد را افزایش دهیم.


برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.