شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تامین سرمایه واحدهای فولادی دراولیت های دولت

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، یکی از پر درآمد ترین صنایع موجود، صنعت فولاد می باشد که در کنار پردرآمد بودن بسیار پر هزینه می باشد بصورتیکه در گروه صنایع گران طبقه بندی می شود. این مسئله در یک طبقه بندی موجب می‌شود بخش بزرگ صنعت فولاد که بطور معمول با هزینه‌های بالاتر و بهره‌وری پایین‌تر همراه است، حاشیه سودی نامتناسب با اندازه آن کسب کند و بخش خصوصی هم با مشکلات مختلفی در بخش تامین مالی روبه‌رو‌ باشد.

از دلایل پر هزینه بودن این صنعت می توان به قیمت های بسیار بالای تامین مواد اولیه، هزینه های انرژی و حمل و نقل، هزینه صادرات، هزینه های سرمایه گذاری و نیروی کار اشاره کرد. همگی این موارد در کنار رکود در تقاضا و خرید محصولات فولادی طی سال های اخیر موجب شده تا این صنعت را یک صنعت پر هزینه بنامند. اما روش‌ها و ابزارهای تامین مالی در این صنعت در کشور ما محدود است.

بهمن قاسمی، کارشناس صنعت فولاد ایران با اشاره به مشکل نقدینگی برخی از واحدهای تولیدی، عنوان کرد: از اولویت های دولت باید تامین نقدینگی برای گردش مالی این واحدها باشد. معضل جدی نقدینگی مانعی است برای تداوم فعالیت این واحد ها، درعین‌حال اکنون بدهی سررسید گذشته نیز نداریم.

وی در آخر خاطر نشان کرد: که مزیت صادرات تولیدات فولادی باعث شده رویکرد واحدهای فولادساز کشورمان به سمت بازارهای برون‌مرزی باشد. این موضوع یک مزیت و امتیاز برای کارخانه‌های تولیدکننده داخلی است اما باید به این موضوع توجه نمود که نباید صنعت داخل را قربانی تأمین نیاز شرکت‌های خارجی کرد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجازی سه‌شنبه 12 دی 1396 ساعت 15:52 https://codebox.ir/

خیلیم خوب

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.