شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

فزایش واردات محصولات تخت فولادی


به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، طی سال های اخیر، بازار واردات محصولات تخت فولادی در خاورمیانه روند مطلوبی داشته است بصورتیکه طی 4 سال اخیر 10 درصد سالانه افزایش داشته است. در بین کشور های خاورمیانه، کشور عمان بیشترین میزان واردات محصولات تخت فولادی را داشته و سالانه 21 درصد رشد داشته است. منطقه خاورمیانه به واردات این محصول بیش از دیگر محصولات فولادی وابسته است که این امر موجب شده تا بسیاری از کشور ها اقدام به تولید و توسعه محصولات تخت فولادیشان کنند.

بررسی روند واردات محصولات تخت فولادی طی سال های 2013-2016 نشان دهنده رشد سالانه این محصول در این بازه زمانی حدود 10 درصد می باشد. کشور های عربستان، امارات و ایران در واردات محصولات تخت فولادی رکود دار بوده اند. در طرفی دیگر کشور عمان بیشترین صادرات را داشته است و سالانه 21 درصد در این زمینه رشد داشته است. پس از این کشور، ایران در رتبه دوم قرار دارد که سالانه 20 درصد و کشور قطر در رتبه سوم با سالانه 17 درصد قرار دارد.

در میان محصولات تخت، ورق گرم بازار بزرگتری دارد

میزان رونق در بازار وارداتی محصولات تخت فولادی تنها به افزیاش واردات محدود نشده و در سال 2016 میزان مصرف میلگرد 22 میلیون تن و مصرف محصولات تخت فولادی 19.2 میلیون تن گزارش شده است. اما نکته مهم این است که فقط 38 درصد از مصرف میلگرد خاورمیانه با واردات تامین شده است در حالیکه میزان واردات محصولات تخت فولادی در ان سال 48 درصد پیش بینی شده بود. این امر نشان دهنده وابستگی بیشتر محصولات تخت فولادی به واردات می باشد.

در بین محصولات تخت فولادی، ورق گرم بازار بزرگتری را داراست و انتظار می رود در منطقه در حال توسعه ای همچون خاومیانه، مصرف آن در حال افزایش باشد. ورق های سرد بیشتر در بخش های صنعتی کاربرد دارند در شرایطی که ورق های گرم در ساختمان سازی مصرف بسیاری دارد و با توجه به این که میزان رشد صنعت در منطقه، همپای رشد ساخت‌و‌ساز نیست، تقاضای ورق سرد در مقایسه با ورق گرم رشد کمتری خواهد داشت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.