شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

قیمت های مخرب در بازار فولاد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به تعطیلی روز یکشنبه هفته گذشته، روز دوشنبه را می توان ابتدای هفته کاری بازار فولاد تعریف نمود.

با توجه به تعطیلات 22 بهمن و همچنین مصادف شدن این ایام با آخرین روزهای ماه بهمن، برخی از فعالان در بازار فولاد که نیت خرید در ماه اسفند را داشتند، با پیش فرض قرار دادن دادن گزاره «خرید قبل از گرانی شب عید» در بازار فولاد اقدام به خرید کردند. 

از طرفی ثبات نسبی قیمت دلار در هفته گذشته و همچنین خروج از دوران سرما به علاوه خریدهای سفته بازانه، همگی دست به دست هم دادند تا روند بازار فولاد به نوعی صعودی شود. این در شرایطی است که در اخرین روزهای هفته گذشته مصادف با چهارشنبه و پنجشنبه و بعد از افت قیمت دلار و کاهش تب و تاب بازار و به دنبال آن انتشار اوراق از سوی بانک مرکزی با سود 20 درصد و...، انتظار می رفت بخشی از وجود سرگردان به سمت بازار  پول رود و بازار ارز را متعادل سازد. از طرفی دیگر یک خرید و فروش غیر واقعی و بدون حضور هیچ گونه تقاضای واقعی در بازار فولاد سبب خواهد شد محصولات در انبار ها زیر قیمت کارخانه ها معامله گردند. در حالت کلی باید منتظر ماند و دید بازار در چه زمانی به حالت عادی خود باز می گردد.

 بالا رفتن بیش از حد قیمت ها در بازار فولاد به نوعی خریداران جزء را تحریک کرده و جوی در  بازار بوجود می آورد که سوال هایی در ذهن خریداران مبنی بر درست یا غلط بودن خرید در این شرایط بازار بوجود می آورد. اما فعالان و کارشناسان بازار فولاد در پاسخ به اینگونه ساوالات می گویند: در بازار هیچگونه تقاضای واقعی وجود ندارد و تقاضاهای موجود همگی سفته بازی و دلالی می باشد. فعالان بر این عقیده اند که که اگرچه خریداران جزء در بازار شروع به خرید می‌کنند اما به قطع و به طبق تجربه در اوایل ماه اسفند با ضرر اقدام به فروش اجناس خود خواهند کرد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.