شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رشد قیمت فولاد در هفته ای که گذشت

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد نوسان شدید بازار و افزایش قیمت های نجومی بودیم. در ماه های قبل افت و خیز قیمتی زیادی را شاهد بودیم ولی به نظر می رسد که این شرایط قیمتی کمی متفاوت تر است! 

اولین تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد، افزایش هم زمان قیمت ها در بازارهای مختلف است که نه تنها فولاد بلکه کالاهایی دیگر نظیر پتروشیمی و سکه و طلا هم افزایش قیمت های چشمگیری داشتند و در واقع این روند افزایشی در تمام بازارها به چشم می خورد. این افزایش ها اگرچه ممتد بوده و پتانسیل تداوم را نیز دارد اما از سوی دیگر حجم تقاضا تغییر چندانی نداشته است.

به عبارت دیگر از این به بعد و پس از ماه رمضان انتظار داریم که تقاضای بیشتری به بازار تزریق شود به این معنا که بخشی از این قیمت ها می تواند دلایل بنیادی داشته باشد. از طرف دیگر شاهد آن هستیم که تقاضای سفته بازی به صورت جدی در بازار مشاهده می شود بطوری که بیشترین رشد قیمت ها را در بخش سفته بازی مشاهده می کنیم چراکه قیمت میلگرد آجدار به تازگی از 3000 تومان عبور کرده و پیش بینی می شود که این روند ادامه دار باشد. همین امر موجب می شود خریدارانی که قبل از این تمایل به خرید نداشته اند، وارد بازار شده و از این رو وقتی نیروی مصرفی تازه نفس وارد بازار فولاد می شود، موتور محرک سفته بازی به حرکت در می آید.

در این هفته شاهد افزایش قیمت شمش به عنوان مهم ترین محصول میانی در صنعت فولاد بودیم. این روند افزایشی در قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد spk،قیمت فولاد ابزار سردکار و فولاد ابزار گرمکار و دیگر محصولات فولادی نیز اثرگذار بوده بطوری که پیش بینی راجع به آینده پیش رو بازار فولاد را غیر ممکن ساخته است.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.