شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

بررسی آمار تولید فولاد مبارکه طی ماه گذشته

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، اصلی ترین فعالیت شرکت فولاد مبارکه در حوزه تولید تختال و تبدیل آن به محصولات گرم و سرد است. طبق آمارها محصولات گرم بیشترین میزان فروش این شرکت را به خود اختصاص داده اند و بدین منظور شرکت برای تأمین بازار داخلی، فروش صادراتی محصولات خود را کاهش داده است بطوری که تنها ۲۰ درصد درآمد فولاد مبارکه مربوط به صادرات می شود.

فولاد مبارکه طی ماه گذشته ۵۰ درصد سهم فروش محصولات فولادی در بازار را به خود اختصاص داده و عمده ماده اولیه مصرفی خود همچون سنگ آهن و گندله را نیز در بازار داخلی تأمین کرده است. شرکت فولاد مبارکه به دنبال اجرای طرحی برای افزایش ظرفیت تولید است که از جمله این طرح ها پروژه سبا می باشد. این پروژه ۱۶۰۰ تن به ظرفیت فعلی شرکت اضافه خواهد کرد. همچنین توسعه سنگان برای تولید ۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن نیز از طرح های مهم این شرکت محسوب می شود.

 نرخ های فروش این شرکت در تیر ماه برای محصولات گرم ۲,۷ میلیون تومان و برای محصولات سرد ۳ میلیون تومان در هر تن بوده است که نسبت به ماه گذشته رشد اندکی را تجربه کرده است. در نهایت با توجه به این این آمارها، شرکت فولاد مبارکه در چهار ماهه ابتدایی سال توانسته رشد ۴۵ درصدی در فروش محصولات خود داشته باشد.

اافزیش قیمت جهانی فولاد و  همچنین روند صعودی قیمت ارز و آزادسازی آن از جمله مواردی است که می تواند باعث سود آوری این شرکت شود اما از سوی دیگر مواردی نیز وجود دارد که می تواند آینده این شرکت را تحت تأثیر قرار دهد. از جمله کمبود آب در اصفهان، جنگ تجاری آمریکا و چین، افزایش تولید جهانی فولاد و شروع تحریم ها از سوی آمریکا که می تواند تأثیرات منفی به همراه داشته باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.